Saturday, September 30, 2006

Sabtu Yang Nyaman

Bismillah.. syukur kerana masih mampu menunaikan ibadah puasa. Samada ibadahku diterima atau tidak, wallahualam

Hari ni, nyaman sungguh. Hujan renyai-renyai dari pagi membawa ke petang. Pergi Air Keroh, tengok proses veneer. So hari ni department aku, tutup kedai, kita orang pakat gi naik van company. Lepas tu pakat gi Bukit Katil. Tengok kedai baru kita orang (eh!! kedai baru dia orang, bukan kedai aku). Tengok VGM ada. Special Assistant for MD pun ada (jawatan baru dalam company ni.. dah tak tau nak bagi jawatan apa kat pompuan nie, so admin pun created la jawatan baru)

Malam ni pun sejuk sungguh. Dapat peluk bantal ni sodap sungguh, perut pun kenyang, ye tak? hehehehe.... Hari ni ada murtabak (eh, ada kata mertabak.. org DBP, tolong jawab), roti jala, pengat pisang, sambal udang, sayur kangkung, ikan goreng serta benda wajib di bulan puasa, kurma yusuff tayuub... Dah semua masuk, time tarawikh tadi terhangguk-hangguk lah, cuaca lak sejuk2 gitu... pehhh.. Kalau tak kerana nak beribadah kepada maha pencipta, dah den bungkus dah badan den ni ngan selimut toto tuh. Tapi bercakap pasal makanan ni, aku rasa, puasa tahun ni aku lom makan kebab lagi.. hehehe, selain murtabak (@ mertabak), kebab juga makanan kesukaan aku time puasa. Tapi kalau tak puasa, gi pasar malam, tak heran pun kebab tu, aku pun tak tau apesal... hmmm.. nafsu kotttttt...

Pejam celik, pejam celik, dah masuk bulan 10. Kejap je masa berjalan. kadang-kadang aku rasa aku banyak membazirkan masa. Berubah la inche Ezad, masa tak menunggu kita...


Info Tarawikh

Malam 8
Allah mengurniakan pahala orang sembahyang tarawikh sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim Alaihissalam

0 Comments:

Post a Comment

<< Home