Sunday, September 23, 2012

Kejutan

Bismillah...



Aku tak pandai bab elektrik. Tapi sesekali kena la juga repair barang-barang elektrik sendiri.  Setakat tukar mentol, tukar plag tu biasa-biasa je. Kat rumah kami gunakan generator (betul ke generator?) untuk pam air perigi terus ke paip air. Pernah sekali rosak, hantar kedai mereka repair kan. Tapi tadi aku memandai pi repair sendiri. Fail! Entah mana silapnya. Masa aku nak buka paip, terkena renjatan. Cramp tangan aku kejap.

....

Pernah masa di kolej, microphone lecturer dalam class kami tak berfungsi. Maka aku bersama seorang rakan, secara sukarela cuba nak repair microphone tersebut. Walaupun kami tiada basic elektrik (kami student architecture, ok!), kami tetap ingin mencuba. Sedang-sedang repair, entah macamana alatan tu meletup. Dah meletup tu kami buat2 tak faham je la. Tinggal macam tu je (kami student architecture, ok!)



Pernah dengar peribahasa tikus membaiki labu? - Tikus tu belajar architecture la. So kepada sesiapa yang tak ada basic electrical, jangan memandai nak repair barang elektrik.

.....

Happy birthday to adik vrieda verlia. - Sekadar peringatan untuk diri sendiri, Selalu confuse tarikh lahir beliau.. kikiki

5 Comments:

Anonymous Babe said...

hahaha lawaks!

Bday aku igt?

1:16 PM  
Anonymous Babe said...

hahaha lawaks!

Bday aku igt?

1:16 PM  
Blogger Ezad said...

babe
birthday ko? hmmm.. nnt aku chk kat skype.. kikiki

9:57 PM  
Blogger qanaah'ti said...

hehe... keinginan nak buat dah ade cuma ilmu blum cukup... keep on learning... sapa tau pakcik arkitek ni nnt lg terer dr pakar elektrik kat tnb tu... huhu

12:08 AM  
Blogger Ezad said...

qanaah'ti
amal tanpa ilmu bahaya, ilmu tanpa amal sia-sia, kan?

8:16 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home