Sunday, September 20, 2009

1 Syawal

Nur Iman Umairah


Bismillah

1 Syawal disambut sederhana. Selepas solat, kami pulang ke kampung. Berkumpul dengan sanak saudara di rumah nenek kami.

Salah

1 peristiwa telah berlaku. Aku tidak menempah baju melayu baru tahun ini. Sememangnya aku mempunyai beberapa pasang baju melayu, semuanya masih boleh dipakai lagi. Aku bercadang untuk memakai baju melayu tahun lepas. Jadi seperti orang lain, pagi-pagi lagi aku dah bersiap nak ke masjid. Selesai solat, kami pulang ke rumah. Kemudian kami menikmati juadah hari raya. Ada ketupat, rendang dan sebagainya...

Lalu mak aku sound..

Mak : Bukan baju raya ko tahun lepas kaler hijau ke?

Aku : Entah... bukan yang ni ke? (cokelat)

Adik : Baju angah tahun lepas kaler hijau le

Aku : Patut la seluar sendat. Baju 3 tahun lepas rupanya.. ceh!!

2 Comments:

Anonymous mya said...

ish ish ish. siann..

5:37 PM  
Blogger Ezad said...

mya
tu la... penghuni pprt

heh!

4:34 PM  

Post a Comment

<< Home