Friday, December 31, 2010

Tahun Baru

Bismillah


Selamat Tahun Baru kepada seluruh penghuni planet bumi...


....

Beberapa tahun lepas, aku bekerja di **KFC. Aku ditemuduga dan diterima bekerja oleh seorang perempuan, yang kemudiannya menjadi bos aku lah. Namun, jodoh kami tak panjang. Beberapa bulan selepas aku masuk, dia ditukarkan ke kilang yang lain (masih KFC, cuma tempat sahaja berbeza). Dia adalah seorang bos yang garang, suka maki orang, dan suka cari pasal dengan orang lain. Ramai yang anti kepadanya. Namun, apakan daya, dia adalah seorang manager dan dah lama bekerja disitu

Selepas dia berpindah, department aku diuruskan oleh seorang manager lelaki. Seorang yang tegas, tapi aku suka caranya. Seorang yang mahir dalam aspek teknikal, dan aku banyak belajar dari orang ini.

Selepas 2 tahun lebih, aku meletak jawatan untuk tukar angin, itupun selepas 2 kali aku menyerahkan surat perletakan jawatan. Manager lelaki itu sangat tidak mahu melepaskan aku.

Masa terus berlalu, kegawatan ekonomi menyebabkan KFC gagal bertahan. Lalu pekerja di sana mencari haluan masing-masing.

Baru-baru ini, x-bos lelaki itu telah menawarkan aku bekerja di tempat dia bekerja sekarang. Namun aku menolak tawaran tersebut, walaupun selepas 2 kali aku ditemuduga.

Itulah putaran alam..

29.12.2010 - aku dapat tahu bahawa x-bos aku yang perempuan tu, akan melapor diri di tempat aku bekerja sekarang! Dan yang lebih memburukkan emosi aku adalah dia jadi manager department aku!

How come???


p/s : **KFC bukannya syarikat makanan yang jual ayam tu ye...

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam ezad

hehe dunia ni kecil aje
pi mai pi mai jumpa orang
yg sama juga kan (^_^) ~

10:17 PM  
Blogger Ezad said...

manje..

tu la pasal. jumpa org best, tak pe gak.. jumpa org yg tak best.. huhuh

10:24 PM  
Blogger dieba said...

nak wat cmne kan redha jela..xpew2 abaikan je xbos garang tue...

6:42 PM  
Blogger Ezad said...

it just me

abai? 1 dept leee
huhuhuhuh

12:52 PM  
Blogger dieba said...

huhuhu..ciannye...takpela harap2 xbos tu dah berubah....

5:42 PM  
Blogger NONIE AZIZ said...

huhuhuhu...cuba gi tanya x boss lelaki tu keje kosong tu ada lagi lak? :D

5:09 PM  
Blogger Ezad said...

it just me
moga2 dia berubah.. atau kami akan ubah dia.. haha

nonie
ahaha.. tak moh.. opis sana tak best

8:43 PM  

Post a Comment

<< Home