Monday, April 25, 2005

Hari-hari yang biasa

Hari Isnin, 25.04.2005...
Masa memang benar-benar mencemburui umat manusia. Termasuklah aku (ye lah.. aku pun manusia gak). Hari nie, seorang staff baru IED memulakan hari pertamanya. Aweqs la pulak. Hari pertamanya, aku menyruh dia susun file yang berterabur dalam almari. Then after lunch, aku suruh dia distribute drawing yang dah siap. Banyak gak minggu nie punya drawing. 6 set!! Rekod baik punya!!!... Hari nie senior aku half day. MC..demam katanya. OK la tu.. Aku doakan ko cepat sembuh
Balik kerja, aku try buat flash. OK gak. Tapi tak jadi. Besok la sambung.. ehehehehe... Tapi, rasanya memang boleh buat. Dah recall memory dah.
Aku tak der idea yang banyak hari nie... so, aku paste jenaka ni yang aku copy dr 1 laman web

Berapa bulan?
Seorang wanita yang sedang hamil 8 bulan pergi ke bank untuk membayar hutang rumahnya yang tertunggak sebanyak 3 bulan. Setelah mendapat gilirannya di kaunter, pegawai berkenaan terus bertanya tentang jumlah yang ingin dibayarnya.“Berapa bulan, Puan?”Dengan tersipu-sipu wanita itu menjawab, “Dah masuk lapan bulan ni...” sambil mengusap-usap perutnya.

Anak kakaktua
Seorang tua sedang duduk di kerusi di sebuah taman bunga sambil menikmati udara petang. Tiba-tiba seorang lelaki muda bergaya 'punk' duduk di sebelah lelaki tua tersebut. Rambut anak muda itu dicat kuning dan hijau, sementara rambut-rambut yang berdiri dicat jingga dan ungu. Di sekeliling matanya diwarnakan hitam. Orang tua itu lama menatap si punk tersebut. Merasa terganggu dengan tatapan orang tua itu, pemuda punk itu bertanya, “Eh, pakcik, kenapa tenung saya macam tu? Apakah dulu waktu muda pakcik tidak pernah buat kerja yang gila-gila?” Setelah menarik nafas panjang, lelaki tua itu menjawab, “Tentu saja pernah. Dulu aku pernah mabuk teruk dan ketika mabuk itulah aku merogol seekor burung kakaktua. Jadi sekarang ini aku keliru, jangan-jangan kamu adalah anak ku.“
OOOOOOOOOO... aku dah tau macam mana nak tukar-tukar text color nie. Hampeh tol, benda depan mata pun tak nampak.. ahaks... makin meriah la blog aku nie...kuang..kuang..kuang..kuanggggg
See... kan ada macam-macam kaler nie...ahaks

0 Comments:

Post a Comment

<< Home