Sunday, May 01, 2005

Hari Pekerja

Bismillahirrahmanirrahim
Hari Pekerja. Alhamdulillah. Aku masih bertitle 'pekerja':). Tak tau lagi bila nak jadi 'usahawan'. Banyak benda tak settle lagi. Tapi hari nie, aku join uptrend team. Company MLM secara internet. ehehehe.. entah sampai bila la pulak yang nie. Masa mula-mula hidup dulu, aku pernah join gak benda macam nie. Tapi dulu2, aku jual barang kemas. Macam gelang, cincin. Tu sumer ustaz Nazri punya pasal. ahaks!.. Mana ntah dia sekarang nie. Dulu keje ngan INMIND. So, tu cerita dulu. Sekarang nie aku join uptrend pulak. Ni KJ punya pasal. ahaks...
So, meh aku citer pasal uptrend nie. Untuk beli barang2 seperti barangan kecantikan, makanan kesihatan dan pinggan mangkuk sumernya melalui internet. Barang2 yang kita order akan sampai dalam tempoh 3 hari. Bab2 yang melibatkan internet nie, memang aku cukup suka. ehehehe.. Anyway, benda nie bukan la baru kat Malaysia nie. Aku dah usyar cybershop, team 700, e-cosway dan beberapa lagi (namanya aku tak ingat). So, konsepnya sama lah. Beli barang thru internet:) Tadi, lepas lepak ngan dia orang aku balik rumah. Terus order kopi. ehehehe.. nak test je. By the way, aku tak target sangat benda nie. Cuma aku nak tau je. Sebab aku pernah baca pasal jutawan MLM, jutawan network marketing... so, aku nak tau gak. Hebat sangat ke benda nie. Memang betul, part paling sakit hati ialah menaja orang untuk join benda alah nie. Tu la satu2 nya benda yang aku rasa berat nak buat. So aku target 6 bulan je buat benda nie. Kalau dalam tempoh tu 2 orang pun tak dapat. aku bungkus la... ahaks.... Tapi aku tetap nak jadi usahawan. Sekarang ni kan, Kementerian Pembangunan Usahawan ada motto baru.. Keusahawanan Kerjaya Pilihana. Ahaks, Mana main kerjaya jadi engineer ke, laywer ke, arkitek ke.. ehehehe.. Sumer nak jadi usahawan. Tu target aku balik kampung & berhenti kerja ngan Sapura. Buat masa ni, aku tengah tunggu result dari Karangkraf. Untuk apa? Tungguuuu... aku akan ceritakan kelak:) Tapi yang nyata, bukanlah jadi staff Karangkraf tu..
Hari nie, Hari Pekerja. Aku pun tak faham. Kenapa 1 Mei jadi hari pekerja. Dalam setahun ada 365 hari, 1 Mei yang dipilihnya. Bunyi macam aku tak puas hati kan? Tak der la. Saje je.. Sesuatu peristiwa tu, mesti ada sebabnya terjadi pada hari tu kan? Tak kisah la tu. So besok pun cuti lagi. Best rupanya cuti nie. ehehehehe....
Kay..makan time... babaiiiiii

0 Comments:

Post a Comment

<< Home