Sunday, May 15, 2005

Panasnya!!

Hari ni, Ahad... jam menunjukkan pukul 325ptg. Aku dok rumah ajer hari ni. Panas betul lah cuaca sekarang nie. Pagi tadi sakit kepala. La ni dah ok sket dah, lepas telan panadol tadi.
Panas-panas nie, kalau layan mandi sungai pun syok jugak. Teringat kat Mamad. Entah bila la aku nak melawat member sorang nie. Baru pindah segamat bulan lepas. Aku ada bagitau dia, dok kat segamat, kena tau pasal air terjun sagil:) Dia mintak aku bawa dia ke sana.. hmmm.. entah bila la tu.
Sagil tu memang best la. Lama gak aku tak kesana. Kali terakhir rasanya.. hmmm.. 10 tahun lepas.. ehehehe.. time form six. Lepak ngan kengkawan sekelas. Wawawawa.. memori mengusik jiwa la pulak. Teringat kat kengkawan lak dah. Time form six dulu memang best. Tu la satu2nya tahun yang aku aktif semasa kat sekolah. Dari darjah satu sehingga tingkatan 4 menanggung derita. Tingkatan 5 nak exam. Form six tu la yang memberi semangat persekolahan kat aku:) Tahun tu la aku bergelar pengawas, sidang redaksi majalah, ahli sifclub yang mengadakan pelbagai aktiviti untuk sekolah. Teringat lagi masa adakan rombongan ke Tanjung Bidara anjuran sifclub (sifclub tu ialah persatuan untuk student lower & upper six.. sampai hari ni, aku masih tak tahu maksud sifclub tu..:)). Pergi Tanjung Bidara mandi laut (of couse la.. takkan mandi kolam pulak!!), main kayak & buat BBQ...
Then, Aku, Haris, Hashim, Zambri, Asfarizal & Purushothaman pernah camping kat kat Bukit Asahan. Syok giler!! 3 hari 2 malam kita orang kat sana. Kalau nak tau, tu kawasan air terjun gak. Dari Gunung Ledang. Haaa.. air terjun gunung ledang yang terjun ke negeri melaka dikenali sebagai bukit asahan tapi yang terjun kat negeri johor dikenali ngan sagil:) Memang syok time tu. Malam terakhir kita orang kat sana, kena hari hujan. Terpaksa la kami bermalam di dalam hujan. Time tu, khemah kita org daif sangat.. Dah la tu 1 khemah sumbat 6 orang..macam tin sardin la pulak. Sekarang nie, dia orang tu dah jadi bapak budak. Haris dah ada 3, Hashim time raya ari tu, bakal keluar no 3. Zambri, Rizal & Puru..tak tau cerita....Yang aku tau Zambri & Rizal dah kawin. Puru... hmmmm.. mana ntah budak tu....missing!!
Tu la..... kat luar, mentari masih membahang.... badan aku mula berpeluh kat depan pc nie.... Nak turun, ada kipas angin..:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home