Monday, April 17, 2006

Sebuah Lagu

Kain Cinta Putih - Putra

( 1 )
Ku jalan sendiri tiada tempat
Untuk menanti
Tiada mu aku menyepi
Bayanganmu aku mencari...

( 2 )
Ku sangkakan hujan
Tapi taufan datang melanda
Ku mencari tanpa pegangan
Dan tersungkur di ketepian

( 3 )
Kain putih yang kuberi padamu
Kini pudar warna-warnanya
Kuselimut di atas ikal rambutmu
Kian jatuh terus cecah ke bahu...

( 4 )
( korus )
Ku mencari bayangmu tiada
Di langit biru di lautan api
Kau hilang dan semakin jauh
Hujung dunia kita berjumpa

( 5 )
Bila ku lihat kau dihancur
Bagaikan luruh bunga yang gugur

( 6 )
Kusunting dirimu
Kan kugenggam hatimu itu
Kan kujaga wahai bungaku
Kau kan tumbuh subur mewangi

( ulang 1, 2 dan 4 )

( 7 )
Kau mekarlah wahai mu bunga
Subur menguntum ditaman hati
Kau hilang dan semakin jauh
hujung dunia kita berjumpa

( ulang 4 )


......Semasa surfing, aku jumpa sebuah laman web yang mengandungi lagu nie. Terus mengingatkan aku masa zaman budak-budak. Seingat aku, nie lah kaset pertama yang aku beli sejak aku dapat oksigen kat atas muka bumi nie. Masa itu, rasanya aku tingkatan 1. Aku simpan duit semata-mata nak beli kaset mamat-mamat nie (sekarang tengok, cam mat gian je dia orang nie). Antara sebab aku beli kaset dia orang nie adalah kerana dia orang nie dari Melaka. Dolu2, ramai band group dari Johor, tetiba muncul lak dari Melaka, tu yang kemaruk tu.
Aku minat lagu nie (masa tu la) bukan sebab aku tengah syok bercinta monyet, tapi sebab band nie cam lain je. Tengok la dressing dia orang, seluar colorfull. Nie gambar album depan rasanya nie...
Masa dia orang buat show dalam tv (rasanya rancangan Muzik-Muzik kot...), punya la khusuk depan tv. Salah sorang gitarisnya, letak puting (yang baby nyonyot tu la) kat hujung gitarnya..
Anyway, thanks kerepek (http://muaturun.blogspot.com) sebab mengembalikan nostalgia zaman budak-budak aku...
terasa diri nie dah tua... uhuk..uhuk.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home