Monday, September 11, 2006

MAITREX 2006

Bismillah...

Hari ni, masuk hari kedua MAITREX 2006. Sambutan diluar jangkaan. Tidak ramai orang yang menghadiri expo tersebut. Ini menyebabkan jualan dikebanyakan booth mengalami kemerosotan berbanding semalam. Tidak terkecuali booth 74. Kami juga mengalami kemerosotan yang agak ketara. Kecewa.. namun, setelah berfikir kembali, inilah asam garam orang berniaga. Jika hakikat ini aku tak boleh terima, aku rasa adalah lebih wajar aku memikirkan semula rancangan aku untuk terjun ke bidang ini.
Hakikatnya, aku belajar banyak perkara selama dua hari ni.
Karenah Pelanggan/Pengunjung
Karenah pelanggan pelbagai. Ada yang positif dan ada juga yang negatif. Ada yang suka produk kami dan ada juga yang tidak. Ada yang bangga dengan peniaga melayu, dan ada yang mengutuk (orang melayu juga...) Semuanya harus aku telan.
Rangkaian Perniagaan
Suatu rahmat yang aku perolehi dari expo ini adalah rangkaian perniagaan. Aku dapat banyak peluang untuk terus menceburi bidang ini. Menjadi ahli kelab usahawan, ahli dewan perniagaan, pengedar produk, bantuan perniagaan dan sebagainya. Orang lain bawa balik barang belian, aku bawa balik kad perniagaan.. hehehe...
Pengurusan Majlis
Aku banyak meluangkan masa dengan pihak urusetia. Jadi, banyaklah maklumat yang disampaikan kepada aku. Mereka menerangkan bagaimana mereka menguruskan expo, menghubungi pihak-pihak terbabit sehinggalah menjemput VVIP datang. Sebab aku suka sangat dok kat booth urusetia ni ialah.. (maaf, aku dah padam reasonnya, agak peribadi untuk dikongsi bersama.. hehehehe...)
............................................................................................................
Aku terima berita sedih dari Kak Yati, ayahnya berada di Hospital Melaka akibat kemalangan jalan raya..:(
Semoga segalanya berada dalam kesejahteraan. Ya Allah, rahmatilah mereka sekeluarga, amin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home