Sunday, March 09, 2008

Hari Mengundi

Bismillah...
Semalam hari pengundian. Aku mengundi untuk DUN Rim dalam Parlimen Jasin.
Ketika ini, keputusan pilihanraya sedang hangat diumumkan.
Telah diketahui bahawa DUN Rim dan Parlimen Jasin dimenangi BN. BN juga telah menubuhkan kerajaan di Melaka.
Keputusan di luar jangkaan telah banyak berlaku dalam pilihanraya kali ini. Setakat ni, PP beralih tangan ke DAP, Kelantan masih milik PAS, Kerusi di Wilayah banyak dirampas DAP.....
Nampak gayanya, kepimpinan Pak Lah goyah setelah memang besar sebelum ni. Betul kata Tun Dr Mahathir, BN mungkin boleh bentuk kerajaan, tapi dengan majoriti yang semakin mengecil (mentor aku ni memang ahli nujum.. aku suka!!).
Aku nak tengok keputusan. Ulasan pilihanraya akan ditulis kemudian.

2 Comments:

Blogger LediAgli said...

mentor ko tu mentor aku juga..
kalau la dia masih kat atas kan?

10:48 PM  
Blogger Ezad said...

tak pa... bagi can la kat orang lain... kata nak perubahan, kan?

apa namaaa.......

8:26 PM  

Post a Comment

<< Home