Wednesday, February 25, 2009

Ulangtahun Pertama

Bismillah

25.02.2008

Aku melapor diri sebagai Pereka Perabot di sini.

25.02.2009

Genap setahun aku bekerja di sini. Macam-macam pengalaman yang aku perolehi. Kebanyakannya aku dah lalui masa aku mula-mula menceburkan diri dalam bidang perabot ni pada tahun 2006.

Dengan pengalaman tu, aku berkongsi dengan semua orang di sini.

Nak mereka cipta, bukan susah. Nak memenuhi citarasa semua orang, itu yang susah. Cabaran yang paling sukar yang aku hadapi di sini ialah memenuhi citarasa CEO kami. Dia seorang yang sangat 'bercitarasa tinggi' (kononnya), tapi dalam pada masa yang sama, dia mahu produk kami berharga murah.

HOD aku?

HOD aku ni sengal sangat. Dia seorang yang sangat kelam kabut. Dengan sikap dia yang macam tu, menyusahkan kami semua. Design dia bukan la bagus sangat, tapi selalu berlagak mengatakan dia punya design tu menepati citarasa pengguna. Kami para designer ni dengar je la. Belakang, kutuk dia cukup-cukup. Pada kami, design dia tu layak masuk longkang je. hehe

Kadang-kadang kerja yang dia buat tak betul, jadi aku dan seorang lagi senior designer akan bantai dia cukup-cukup. Bukannya apa, sebelum production belasah kami, lebih baik kami belasah HOD kami dulu.. hehe

Walau apa pun, aku suka juga kerja di sini. Bukannya apa, sebab bos aku tu tak berapa nak cerdik. So aku boleh belasah dia selalu..

ahaks

Dikesempatan ini aku ingin mengundang kalian semua ke Malaysian International Furniture Fair 2009 (MIFF'09) yang akan berlangsung di PWTC, Kuala Lumpur dari 3-7 Mac ini.

Datang la beramai-ramai ye.. :)

4 Comments:

Blogger Purpleheart said...

Kejap je ye dah setahun..

11:04 AM  
Blogger Ezad said...

purple
ye.. dah setahun lebih dah pun

9:24 PM  
Blogger mrf said...

kat upm pun kabonye ada pameran perabot

11:06 PM  
Blogger mrf said...

kat upm pun kabonye ada pameran perabot

11:06 PM  

Post a Comment

<< Home