Thursday, March 31, 2005

Hari terakhir bulan ni

Bismillah...

31.03.2005....Memang pantas masa berlalu. Dah setengah tahun aku di KFC. Hmm.. Sejak aku tulis pasal KFC kat dalam blog nie, ada member aku SMS. Ada ke dia kata aku keje kat Kentucky Fried Chicken. Siap boleh tanya lagi, ayam kat KFC tu halal ke tak. Eh.. Hellooo... aku bukan keje kat KFC yang tu lah. Aku keje kat KFC yang lagi satu.. ehehehehe...
Cerita pasal haram nie, teringat aku pada sosej. Maklumlah, minggu lepas bab sosej nie memang panas. Sosej panas nie sedap. Nak2 kalau lumur dengan sos cili.. slurrpp!!..
Ada member aku hantar SMS berbunyi..

Jenama sosej yang sah halal ialah "Husband". Jenama-jenama popular yang lain seperti "Boy Friend", "Sugar Daddy" dan "Gigolo" adalah haram. Demikian kenyataan yang dikeluarkan oleh JAIS dan JAKIM.. ehehehehehe..

Besok dah 1 April. Hari yang dinanti-nantikan oleh segelintir manusia (termasuk yg kononnya Muslim) untuk mengenakan orang lain. April Fool!!. Tapi aku percaya, budaya tu tak la menular sangat kat bumi Malaysia nie. Lelebih pun takat sakat kengkawan aje. Walau apa pun levelnya, budaya itu sebenarnya budaya yang menghancurkan umat Islam. Sejarahnya dah pun aku poskan kat web blog nie, Sendiri baca lah. Kalau aku nak terangkan, aku sendiri pun tak berapa tau bab2 sejarah nie. So, sendiri mau ingat yer....

Cow chin chowwww

0 Comments:

Post a Comment

<< Home