Friday, May 20, 2005

Beberapa Masalah

Hari nie, ada beberapa perkara yang terpaksa aku lakukan bersendirian. Yang paling teruk, aku terpaksa settle kan masalah packing katil aku (item 736 tu lah). Aku tau, polyfoam untuk side rail tu memang tak ada. Then bersama abg syawal, aku cari polyfoam yang boleh masuk. Jumpa lah, tapi kena mintak IE tolong potongkan. So, settle. Pas tu, aku siapkan siderail untuk 8184. Communicate ngan miss wan. Settle jugak. Then, siderail untuk 98135CK... memula tak faham, tapi last2, siap juga. Lepas balik solat jumaat, kerja cam biasa. Tapi si Anuar tak masuk. Ni mesti dah cabut nie!!!. Semalam kena egar dgn VGM. Ni la orang melayu, lemah sgt bab2 kena gertak ni. Tension betul aku. Aku bukan ape, orang Melayu nie, time tak der kerja mengadu kat macam2 pihak. Kata org nie tak nak pilih melayu, pilih bulu, pilih kaum tertentu. Tapi bila dah bagi peluang, ni la jadinya. Sejak aku kerja situ, semua parner buat hal yang sama. yang betul2 ikut prosedur si Khairul aje. Lain.. Azlan, Farid, semua cabut macam tu je. Harap2 Anuar ada reason besok. Patut la kaum yng tu tak nak ambik Melayu jadi pekerja dia orang. MENYUSAHKAN aje!!! Lembek lak tu. Langsung tak der daya saing. Aku bukan ape, kecewa ngan kaum aku sendiri.
Dah la, karang aku kutuk lelebih karang, mengamuk lak orang melayu nie.. maklum la.. anak manja. Sumer nak bersuap. Belajar subsidi, kerja subsidi... gie kerja naik motor pun nak subsidi jugak.
Aku sayang bangsa aku... UBAH LA SIKAP TU...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home