Thursday, May 26, 2005

Perjalanan Baru

Semalam aku dengar dalam radio era yang jalan kat Melaka Sentral akan ditutup. Itu merupakan jalan yang aku lalui setiap pagi. Tapi disebabkan jalan itu ditutup, berkemungkinan besar, aku terpaksa masuk melaka town untuk masuk balik jalan menghala ke office aku. Kalau masuk town for sure aku berhadapan masalah kesesakan lagi. So, aku nekad, aku nak lalu highway yang aku biasa lalu time balik. Selama nie, kalau time pergi kerja, aku tak lalu jalan nie. Aku lalu time balik je. So hari ini, aku memulakan perjalan baru. Dan hasilnya, sungguh menakjubkan. Perjalanan lancar, dan aku boleh sampai awal, sebelum 7.30. Wow!! Lumayan sih:)
Pagi tadi, hujan lebat. Officemate bagitau, jem kat Air Keroh, Bandar Melaka. Alhamdulillah, kalau aku tak lalu highway tadi, for sure, aku pun sangkut jugak.
Adi call. Dia bagi tau, kroni2 nak turun Jasin Ahad nie. Sebab nak ke Tangkak, abang Sam kahwin. Hmmm.. terfikir lak aku. Adi kata Abang Sam... ni abang si Sam yang nak kahwin ke, atau si Sam tu yang nak kahwin? Confuse la pulak:)..eheheh..tak kisah la, geng nak mai...best nie, mesti ada cerita best nie.
Sepanjang di office, tiada apa perkara yang menarik berlaku. Semuanya seperti biasa. Tapi yang penting, aku dah siapkan sleigh bed aku. Tapi boss tak check lagi. So, aku start buat bunk bed. Mak aikk..susahnya pulak...
Tak per, try aje donggg!!!
Night

0 Comments:

Post a Comment

<< Home