Sunday, January 08, 2006

Tahun Baru..

Assalamualaikum...

Rasanya tak terlambat aku nak wish Happy New Year 2006 kepada semua. Semoga segala azam akan tercapai. Juga didoakan agar semuanya di bawah rahmat Allah. Semoga umat Muhammad akan terus cemerlang, gemilang dan terbilang..amin

Aku percaya, ramai orang mula membuat azam apabila menjelangnya tahun baru. Namun tidak ramai yang berjaya mencapai apa yang diazamkannya menjelang akhir tahun. Dan salah seorang dari mereka adalah AKU. Tapi aku sebenarnya, tidak pernah mencipta azam. Natijahnya, apa yang aku gapai hanyalah pencapaian insan biasa.

Menjelang usia 30, aku mula memikirkan untuk menjadi insan LUAR BIASA. YA!! Azam tahun 2006 aku adalah untuk membentuk kejayaan luar biasa. Aku tahu, ramai yang tidak percaya bahkan mentertawakan aku. Namun itulah hakikatnya. Aku ingin buat sesuatu yang penuh risiko. Jika kita tidak memulakannya, sampai bila-bila ianya takkan tercapai. Dan perkara paling sukar dalam hidup adalah memulakan sesuatu.

Kehidupan yang aku lalui sejak kebelakangan ini terlalu mengikut rendak alam sekeliling. Ditiup ke kiri, ke kiri la aku, di tiup ke kanan, ke kanan la aku. Dan aku mula sedar, jika ini terus berlaku, sampai bila-bila pun aku takkan maju. Terlalu mengikut. Dan bagi aku, ianya terlalu mudah. Kini aku ingin cabaran baru. Mencipta sesuatu yang membolehkan aku bertindak mengikut cara aku sendiri. Dan biar orang lain pula yang mengikut rentakku. Sebab Eleanor Roosevelt pernah berkata..

Dapatkan apa yang diingini dalam hidup, nescaya tiada siapa yang boleh menjadikan anda berasa rendah diri tanpa persetujuan anda...

Semoga segalanya berjalan dengan lancar. Ya Allah! Berkatilah usahaku....

Kebanyakan manusia GAGAL dalam hidup bukan kerana mereka tidak mampu menghadapi cabaran tetapi disebabkan manusia itu sendiri yang takut dan lari daripada menghadapi cabaran..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home