Tuesday, April 18, 2006

Menjawat Jawatan Guru Sementara

Di samping menjadi pereka, aku juga telah ditauliahkan sebagai guru sementara (bukan siswazah) kat company nie. Guru yang mengajar komputer, guru lukisan dan juga guru pengkeranian. Mula2 dulu, murid aku dari puak yang 1 nie. Setelah 8 bulan, aku telah gagalkannya. Buat semak aje mengajarnya. Dan sejak hari Isnin lepas, aku dapt pelajar baru. Pelajar antarabangsa dari NEPAL. So, sebagai permulaan, sebagai mana biasa, murid aku berhadapan dengan sylibus yang pertama, iaitu memphotostat drawing set yang dah aku siapkan. Itu adalah subjek pengkeranian.. kekekeke.... seterusnya, aku ajar murid aku tu menggunakan komputer. Sylibus pertamanya ialah menaip menggunakan MS Word. Lepas taip, ajar gunakan printer pulak. 'Pengetua' meminta aku mengajar murid ni selama 3 bulan. Tapi kali nie aku cakap awal2, aku hanya akan ajar selama 1 bulan. Kalau result cam hampas kelapa, terus terminate. Malas aku nak layan orang2 lembap nie. Terhegeh2 cam siput b*b*.
Adohai... ape la nasib company aku tu. Memilki ramai staff yang tak power. Ramai cam hampas kelapa je. Hanya berguna jadik makanan ayam.
Ada tu, bertahun2 kerja pun, tak kenal lagi antara headboard dgn footboard kat bunk bed...
Siapa kata mereka nie bagus sangat??
Kini, buat sekian kalinya, aku bangga menjadi aku... Aku tau apa yang aku buat. Tak macam dia orang tu..... HAMPRAK
Ayat nie menarik tak?? : Kita bukan budak2. Kita adalah pemimpin. Jika kita memimpin tetapi macam budak2, kita bakal diperbudak-budakkan
hmmmmmm.... aku rasa : kita bukan bodoh. Kita adalah cerdik. Kalau kit tak guna kecerdikan kita, kita bakal diperbodohkan. Tapi kalau tau diperbodohkan adalah lebih baik dari tak tau diri tu bodoh, sekurang2nya, kita bersedia......
Apa da melalut memalam nie.. hujan lak tu.... layan tido lagi best
chowzzzzz

0 Comments:

Post a Comment

<< Home