Wednesday, July 12, 2006

Tekanan Di Tempat Kerja

Wah!! Hari ni kerja tension tol. Masa meeting VGM mintak aku siapkan projek baru pada 22hb nie? Aje giler.....
Ada dalam 15 item.. yang aku dah siapkan.. 9...10..11... oh!!! baru 2... iskh!! Jerut leher la kali nih. At the same time, kena lak tukar material untuk beberapa item. Reason??
SAVE COST
SAVE COST
SAVE COST
1 benda yang aku pelajari dari golongan yang pintar berniaga ni adalah, seboleh2nya cuba kurangkan kos. Kerja lebih sikit tak apa. Janji jimat. Bila jimat, untung lah!! hmm... aku cuba bandingkan syarikat ni dgn syarikat lama aku, sebuah teknokrat Melayu. Sungguh berbeza. Syarikat lama tak fikirkan soal kos sgt2. Tu yang kos jadi melambung2 tu. Then, tak untung (bila tak untung tu, rugi la..). Tapi golongan pintar berniaga ni mempunyai network yang besar. Setiap masa dia org akan dpt maklumat pasal harga untuk setiap barang. So, mereka boleh gunakan material yang rendah, pada masa itu. Yang tak dpt info tu, akan terus gunakan material yang mahal harganya (dan pasti, golongan yang tak dpt info nie adalah peniaga Melayu). Sedihkan??
Berbalik balik pada kerja aku... Tension memang tension. Tapi nak buat cam mana. Takkan tak nak buat. Tak nak buat kerja, berehenti lah.. kekekeke.. terkena seorang sahabat aku pagi tadi. Ambik ko!! Asyik malas je buat kerja!!
Hmmmm....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home