Tuesday, December 12, 2006

Hari Penyampaian Hadiah

Bismillah...

Beberapa bulan lepas, company aku buat pertandingan 5's untuk setiap department. So, hari ni adalah hari penyampaian hadiahnya.
Jam 730pagi, semua dah berkumpul kat tempat perhimpunan (depan warehouse kita orang). Seperti biasa lah, kalau tak ada ucapan, bukan lah majlis namanya. Company kita orang ni special sikit. Ucapan akan di lakukan dalam 4 bahasa. English, Melayu, Vietnam dan Nepal. Bergilir-gilir la dia orang bercakap:)
Lepas habis Datuk berucap, maka upacara kemuncaknya pun dilakukan iaitu penyampaian hadiah.
Johan untuk bahagian pejabat ialah department aku:). Haa.. ni la hasil yang aku dapat. Jenuh aku kemaskan office aku.. hehehe.. buat labeling, susun dokumen, buang benda2 tak pakai...
Tempat tercorot untuk bahagian production pun department aku. hehehe.. Ni workshop kita orang. Aku department macam R & D. So pejabat buat dokumentation, drawing dll manakala workshop pula buat sample.. Makanya, dua2 bahagian department aku dapat hadiah. Walaupun yang tempat tercorot tu sebenarnya bukan hadiah, tetapi 'sindiran' dari pihak pengurusan.. hehehe..
So, hadiahnya?? hmm.. sama cam atlit2 kita kat Doha sekarang. Aku pun tak faham, apa kaitan benda ni dengan 5's system. 1 lagi hadiah yang kita orang dapat ialah.. hmmape ek nak panggil tu.. kain yang gantung tu kat dinding tu, kat kkain tu tulislah apa2..:)

2 Comments:

Blogger edyan7 said...

err...salaam...salam perkenalan!

dengarnya ni umah cicakman..hehe

wah...rajin ah company bagi hadiah sbb buat 5s... mmg tak paham apa kaitannya 5s ngan pingat ni.. bagi lah penyapu ke...vakuum ke...mop ke.. supayarajin berkemas lagi..hahha

link eh!

2:19 AM  
Blogger Ezad said...

ye la.. tapi kami berharap sangat tak diberikan penyapu ke vacuum ke.. sebab kalau dia orang bagi benda tu, nampak sgt la dia orang nak kami tuka postition, jadi cleaner pulak. Kami ingat dapat gi langkawi ke.. pulau pangkor ke.. koman2 pun tanjung kling.. kekekeke.. hampeeehh!!

10:25 PM  

Post a Comment

<< Home