Tuesday, November 13, 2007

Hari Busuk

Bismillah..

Aku suka memandu kereta. Aku suka bawa kereta sambil pusing-pusing kampung. Masuk kampung sini, keluar kampung sana. Sambil dengar radio. Sambil berangan. Tapi ketika memandu, aku lebih suka pakai selipar dari kasut. Sebab bila aku pakai kasut, aku rasa yang aku tak tekan minyak pun.
Hari ni, seperti biasa aku akan membeli surat khabar di bandar Jasin. Dan seperti biasa aku akan parking kereta di kawasan parking yang di sediakan. Bukan depan kedai surat khabar. Kedai surat khabar berhadapan jalan besar. Ada garisan kuning, bersebelahan simpang. Jadi aku tidak memberhentikan kereta di situ. Jadi dari parking sampai ke kedai surat khabar, aku terpaksa berjalan kaki sedikit. Adalah dalam 2o meter kot. Lepas bayar semua bagai, aku kembali ke kereta. Masa melintas jalan tu, aku terpandang 1 banner yang digantung depan tiang lampu. Aku pun pi la dekat sikit. Nak baca banner tu. Banner pasal Konsert kat Stadium Jasin.
Habis baca, aku pun berjalan menuju ke kereta. Sampai kat kereta aku terbau sesuatu. Bau busuk sangat. Aku pun tengok la selipar aku. Rupa-rupanya aku dah terpijak ta*i kucing. Cizzzz!!!.. mana nak cari air basuh dah. Sudahnya, aku pun gosok-gosok je tapak selipar tu kat atas jalan. Agak-agak dah ok, aku sembur dengan pewangi kereta. Tak puas hati lagi, aku alas lantai kereta dengan plastik sampah yang tersedia di bonet. Sepanjang perjalanan, aku rasa macam tak best je. Buka cermin kereta semua... Tapi masih ada bau...

Bau yang busuk... uweeekkkk

5 Comments:

Blogger shafarina said...

eiiii dah geli tekak laaaa

12:48 PM  
Blogger Ezad said...

wan
kalau kereta baru, sure buang selipar kan? keke

9:09 PM  
Blogger shafarina said...

mau pusing cari paip air punya..

10:31 AM  
Blogger Babe said...

sebenarnya, bau taik kucing tu ada seni. Cuba ko ko hidu betul2 dan nikmati aromanye

;P

12:05 PM  
Blogger Ezad said...

wan
pusing bawa kereta ke tak? hehehe

babe
seni?? isk.. kau ni, semuanya seni. boleh buat aroma theraphy ke tu? kekeke

9:49 PM  

Post a Comment

<< Home