Monday, March 16, 2009

Hari Gua Marah

Bismillah

Dalam department aku ada 2 orang junior designer. Perempuan, Melayu. Mereka adalah rakan sekelas masa belajar dan kini tinggal serumah.

Hari ini aku betul-betul marah dengan mereka. Dalam pada kami sibuk-sibuk nak siapkan technical spect, mereka sibuk dengan SMS dan cerita pasal boyfriend mereka. Aku dok tercongok tunggu Bill of Material dari mereka. Masa do sibuk gosip-gosip tu, aku sergah mereka.

Terkial-kial buat kerja! Tension betul dibuatnya!

9 Comments:

Blogger Jumayatara said...

This comment has been removed by the author.

1:12 AM  
Blogger Jumayatara said...

Arahan kepada pekerja bawahan mesti senang difahami dan spesifik. Uji mereka samada faham atau tidak kemudian buat follow-up. Jangan tunggu last minute..baru nak marah...jangan marah kesian awet tu


_______________________



Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

_______________________

1:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

bikin malu hawa

9:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

bikin malu hawa

9:12 AM  
Blogger shafarina said...

:)

Girls. Normallah tu.

Lenkali kasi kerja letak due date. Tarikh dan masa sekian sekian.

Klu diorang buat dek, lepukkan aje.

12:05 PM  
Blogger Purpleheart said...

Dah serumah pun masih nak borak gak masa opis? tak salah sebenarnya tapi kalau dah bizi kenalah buat cara bizi, bila dah abes keje, borak la sampai muntah..

12:44 PM  
Blogger Ezad said...

tokmudim
waktu bekerja, bukan masa nak uji kefahaman. masing2 harus faham fungsi dan tugas masing2. kena tau, kenapa company tu ambil kita bekerja, kan?

babe
ye la.. hehe

shafarina
masalahnya, kami dah inform sejak sabtu.
kami tak marah kalau kerja tu rumit dan memerlukan lebih masa. tapi kami marah sebab kerja banyak tapi depa dok main sms!

purple
tu la pasal.. budak2 lagi. sesekali soud kan aje

8:57 PM  
Blogger LediAgli said...

hhahaha.. aku selalu sergah je orang2 bawah aku.... gua tak kisah gosip tapi keja gua suruh buat tu... kena siapkan dulu... mwahahha

2:17 AM  
Blogger Ezad said...

ledi
kalau gua, lu nak gosip2.. jgn jadi designer. lu pergi jadi reporter

4:01 PM  

Post a Comment

<< Home