Thursday, July 05, 2007

Jawab Tagg

Bismillah
Baru-baru ni, aku telah di-tagged oleh mamabear. Mengenai Transformers. Sebuah filem yang sedang hangat di pawagam ketika ini.
Suatu ketika dulu, cerita animasi Transformers begitu popular di kalangan budak-budak. Masa tu, aku masih sekolah rendah lagi. Namun, terus terang cakap la, ketika itu, aku tak erminat dengan kartun-kartun yang sebegini. Ketika budak-budak, aku lebih meminati kartun-kartun yang kelakar. Kartun yang kalau kena tembak, muka dia rentung, tapi mata berkelip, ketuk kepala sampai terbenam dalam tanah, jatuh gaung pun terbenam gak, kalau berlari, boleh tembus ke dinding... Banyak, kan cerita macam tu? Aku lupa lak tajuk-tajuk kartun tu. Maklum la, dah lama dah. Sekarang ni, jarang tengok tv.
Berbalik kepada cerita Transformers ni. Ketika di tahun 5 atau 6, di sekolah rendah, aku mempunyai dua orang kawan yang meminati cerita robot-robot ni, Mohd Nizam dan Zulhelmi. Sehinggakan mereka mampu melukis karektor-karektor robot mereka sendiri. Dengan menggunakan buku tulis, mereka melukis karektor robot masing-masing dan berlawan dengan karektor robot rakan. Contohnya, Si Nizam akan lukis robot dia, kemudian lawan dengan robot Zulhelmi. Dalam komik Nizam, dia adalah robot baik dan menentang robot Zulhelmi yang sungguh jahat. Tapi kalau baca komik Zulhelmi, robot dia la yang baik dan akan menang ketika menentang robot Nizam yang zalim. begitu la kisahnya...
Di samping itu, peralatan sekolah juga banyak dicetak dengan karektor-karektor robot ini. Bukan Transformers aje. Tapi ada juga karektor-karektor lain macam Tunder Cats. Mesti ramai yang ingat pasal "pencil case 2 tingkat". Pencil case sebegini popular masa aku sekolah dulu. Banyak tercetak karektor-karektor kartun, kan?
Walau apapun, aku kurang menonton cerita-cerita sebegini :) Maka, tiadalah karektor yang diminati atau dikagumi.
Errr.. boleh ke jawab tag macam ni? hehehehe
.........................
Kepada purpleheart, tag awak lom buat, nak cari gambar masa zaman budak-budak ni. Album dalam kotak.. hehehehe

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

aa.. betul betul..bekas pensel 2 tingkat.
glamer glamer..
:):)

7:09 PM  
Blogger Ezad said...

skidg8
glamer sapa pakai bekas pensil tu.

7:14 AM  

Post a Comment

<< Home