Saturday, October 14, 2006

Aidilfitri Yang Semakin Hampir


Bismillah...

Diam tak diam, dah 3 minggu umat Islam berpuasa. Hari ni, aku keluar office agak lewat. Kol 1.30pm. Aku buat sikit 5's. Kemas meja, buang kertas2 tak pakai, susun buku, sample. Cun!! Terlupa nak copy ke dlm pen drive gambar yang aku ambik pakai digital camera company aku. Tak la best sangat. Setakat workstation aku je.

Aku biasa sampai office kol 720 - 730am. Hari ni, aku sampai jam 722am. Seperti biasa, setiap Sabtu ada Assembly untuk production. Aku tak join la, sebab aku pegawai.. hehehe.. around 735am, VGM call aku. Suruh datang bilik dia. So, aku dengan notes book, pen & pensil beregas ke biliknya (macam secretary lak).. Sampai bilik dia, dia bagi aku ang-pau merah. And wish selamat hari raya. Sumbangan kecil ni, sekadar beri kegembiraan untuk aku. hmmmm.. ye lah, last week dah kena gegar.. takut aku buang surat lagi la tu.. hahahahaa... Dalam angpau merah tu ada not 50 selai, not 100 selai.. lepas tu ada note jugak.... VGM aku ni, tiap kali hari raya & tahun baru cina, sure dia bagi ang-pau kat aku. Memula dulu dia suruh aku rahsiakan perkara ni. Takut kecoh 1 office. Then tadi dia cakap
"I tak perlu suruh u rahsiakan hal ni, sebab u mesti akan rahsiakan juga. I percaya u maaa"

Ni aku snap gambarnya.... err.. dia kata, tak der ang-pau hijau, so dia bagi la ang-pau merah, tak salah kan? Ye, tak salah boss, yang penting bukan sampul, tapi isi.. hehehehe


wawawa... best la, bleh lenjan digital camera.. kui..kui..kui.. aku rasa jakun sangat ngan digital camera aku.. muahahaha.. maklum la, orang kampung, jumpa benda best sikit.. pegang sampai time tido.. kekekekeke

Hmm.. semasa isi minyak petang tadi, aku tengok minyak menitis. Arghh..!! tangki minyak aku bocor ke? uhuhuhu.. tensionnya!!. Terus gi workshop kereta. Taukey tu kata, mungkin tiup dalam tangki tu bocor. Kena ganti baru. Tapi hari ni spare part tak der. Kena tunggu besok. uhuhuhuhu.. masalah betol la. By the way, dah terlanjur ke workshop tu, terus aku suruh dia service kereta aku sekali. Nak raya ni kan???

Info Tarawikh

Malam 22

Datang ia pada hari Kiamat aman daripada tiap-tiap dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru hara di Padang Mahsyar)

2 Comments:

Blogger Azhar Ahmad said...

Ummmm... best dapat duit raya... saya tah bilala dapat duit raya...

Apapun salam perkenalan dan tima kasih jenguk blog saya yang buruk tu...

Cuma saya nak bagitau, fdhilat terawih tu ada masalah sikit la ezad. Baca kat sini... http://www.bharian.com.my/Misc/RamadanAlMubarak/Puasa/Hari/Fadilat/20041012142743/Article/

12:20 AM  
Blogger Ezad said...

terima kasih inche azhar. maaf lambat reply. jenguk la selalu yeee

9:48 PM  

Post a Comment

<< Home