Tuesday, October 10, 2006

Ulu Klang - Tanah Runtuh Lagi

Bismillah...
Hari ni baca paper, Ulu Klang mengalami kejadian tanah runtuh lagi. Kali ni kat kawasan Seksyen 10, Wangsa Maju. Dekat dengan office lama.
Semasa kami diarah keluar oleh owner baru rumah yang kami sewa kat Taman Melati, aku pernah survey rumah flat kat Seksyen 10 Wangsa Maju tu. Kawasannya memang berbukit. Ada sat kawasan tu bukitnya cerun sangat. Tapi setelah melihat keadaan rumah, aku deside untuk tidak menyewa kat situ. Rumah sempit, lepas tu keadaannya agak bising dan huru-hara. Tak privacy langsung. Last2 aku pilih rumah kat Kondominium Desa View Towers. Kawasan berbukit juga. Walaupun mainternance kat situ agak teruk, tapi aku suka. Nyaman dan sungguh mendamaikan.
Aku sebenarnya suka kawasan berbukit ni. Sejak mula kerja aku menetap di Taman Zoo View (masa belajar, aku duduk dengan Pak Ngah aku kat Padang Balang, Sentul). Taman Zoo View ni pun kawasan berbukit juga. Syok oo... Nyaman, sunyi dan sungguh privacy. kekekeke...
Sekarang kat Melaka, apun pun dok usya kawasan kat Cheng tu... hehehe.. ada apartment atas bukit. Kalau dapat la kat situ.. bahagianya aku....:)

Info Tarawikh
Malam 18
Seru Malaikat:Hai Hamba Allah, sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati)

2 Comments:

Blogger Ayu Mohamad said...

salam Ezad...

betul ek ada tanah runtuh? isk bahaya sungguh.. kat Tmn Melawati yg dekat dengan sekolah tamil tuh pon bukitnya sedang ditarah.. rumah2 yg dilereng bukit tersebut pastinya dlm bahaya. kalau hujna lebat tentu air turun mencurah2 dan boleh menyebabkan tanah runtuh dan menimpa rumah2 tersebut.. sampai bilakah agaknya isu ini akan berakhir..

mungkin... hmmm mungkin sehingga tidak ada lagi org2 yg suka duduk di pinggir bukit atau di atas bukit seperti en Ezad? hahahaha jgn marah yer :)

8:48 AM  
Blogger Ezad said...

isk.. betull laa...
tapi saya tetap suka duduk kat lereng bukit. pemandangannya sungguh menakjubkan..
tapi tak la duduk kat taman melawati tu lagi. cari la tempat lain lak..

9:50 PM  

Post a Comment

<< Home