Thursday, December 21, 2006

Hari Yang Masih Hujan

Assalamualaikum
Hari ni, hujan masih turun di negeri Melaka. renyai-renyai. Berlarutan dari pagi ke malam, dari malam ke pagi esok. Air dah mula bertakung di banyak kawasan rumah aku. Bawah rumah, belakang rumah, kawasan bakar sampah dah tenggelam. Berdebar dah ni. Risau gak kot-kot berlaku banjir kat sini. Tak pernah naik bot PDRM lagi nih.
Hari ni, aku cuti. Aku gi seminar Peluang Peniagaan Runcit Dalam RMK-9 Peringkat Negeri Melaka anjuran Pusat Khidmat Perusahaan Kecil & Sederhana (PKPKS) Melaka. Pembentang kertas kerja adalah MARA. Menarik gak. Banyak info yang aku dapat Namun, aku tak sempat nak edarkan risalah aku. Sebabnya, aku tak sempat nak susun lepas aku gi photostat. Tension tol. Tapi sempat gak berkenalan dengan beberapa orang peserta seminar.
Balik time hujan. So aku dah lemau. Cadang nak gi Merlimau. Tapi tak jadi. Hujan lah.
Besok kerja la pulak....
Hmm.. semalam aku dah suarakan hasrat nak resign kat Assistant Manager aku. Kalau dia ada kuasa, dia takkan benarkan aku berhenti. Tapi sebab aku nak berniaga, dia rela lepaskan aku. Then dia cakap, dia & Vice General Manager senantiasa buka pintu untuk aku kerja balik ngan company tu. Aku ok je. Aku inform dia yang aku akan bagi resign letter dalam minggu depan. Maknanya, aku berhenti awal bulan 2. Canteeekkk..:)
Bisnes aku? hmm... hari ni tak buat sales pun. Tapi aku dah update Kesidang Teguh Enterprise punya blog. So kalian bleh tengok kat
Aku masih mencari SAHABAT kat dalam internet. Ada sesapa berminat ke?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

gud luck utk bina hidup baru sebagai seorang bisnessman yang berjaya.. :)

8:26 AM  
Blogger Ayu Mohamad said...

saya sokong usaha awak tu :) chayok!!! chayok!!!!

banjir mcm mana? dah ok ker?

9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

GOOD LUCK,en ezad!

10:39 AM  
Blogger Ezad said...

nite queen. terima kasih. doakan kejayaan kami:)

ayu, terima kasih juga. letih dah makan gaji ni.. hehehe
kat sini tak banjir. takat air bertakung je. kat kawasan lain, dengar dah surut dah sesikit. sekarang pun tak hujan dah

skidg8, thanks

10:35 PM  

Post a Comment

<< Home