Wednesday, January 02, 2008

Pengakuan Ahli Politik

Aku hormat cara seorang ahli politik ini. Setelah dilanda skandal, dia buat pengakuan dan akhirnya melepaskan semua jawatannya dalam parti dan kerajaan. Tanpa berselindung, tanpa pembelaan dari 'kepala', tanpa dolak dalih dan tanpa 'menunggu siasatan selesai'.
Ini cara orang yang 'bertanggungjawab'.
Cuba bandingkan dengan pemimpin parti yang satu lagi. Sibuk bercakaran, tuduh menuduh, baling batu sembunyi tangan dan berpegang kepada 'aku tak bersalah selagi mahkamah belum memutuskan aku bersalah'.
Ini cara orang yang gila kuasa.
Pilihanraya semakin hampir, jadi perhatikan betul-betul wakil rakyat kalian. Jika rasa dia tidak layak memegang jawatan, beritahu pucuk pimpinan, jangan merusuh di tengah jalan

10 Comments:

Blogger Titicaca said...

hmm..tak tahu nak pilih sape pilihanraya ni...

1:40 PM  
Blogger wan said...

tunggu duit honorium ni :P

4:30 PM  
Blogger Ezad said...

titicaca
pangkah je sesiapa je yg dirasakan tak betul :D

wan
err.. sapa yg dpt duit honorium tu. honorium tu, saguhati kan? kekeke

10:02 PM  
Blogger Purpleheart said...

Berani buat berani tanggung..

7:11 AM  
Blogger Ezad said...

purple
ye.. setuju sgt

10:06 PM  
Blogger arsaili said...

kepimpinan melalui teladan...ahaks...selamat tahun baharu sdr

7:34 PM  
Blogger arsaili said...

kepimpinan melalui teladan...ahaks...selamat tahun baharu sdr

7:35 PM  
Blogger Ezad said...

arsaili

selamat tahun baru. bagaimana acuan, begitulah keknya

10:06 PM  
Blogger LediAgli said...

bagus gak dia tu.. tapi pc aku kene spyware.. sebab cari dia nyer video.. cisss

9:55 PM  
Blogger Ezad said...

ledi
aku ada tpt kat mana ko bleh dpt gambar dia.. hahaha

10:07 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home