Wednesday, January 02, 2008

Sudah 2

Bismillah..
Ye, sudah 2 hari tahun 2008. Sungguh pantas bukan?
Apa cara kita mahu kejar masa dan memastikan masa berada di belakang, bukan di depan?
Semasa melihat cara umat melayu menyambut tahun baru, aku melihat seolah-olah beruk yang menyambutnya. Terkinja2 dengan pakaian yang tak cukup kain, dengan rokoknya, dengan mabuknya, dengan perangai tak senonohnya. Sungguh teruk. Lebih teruk dari beruk kena belacan. Mungkin juga sebab umat melayu banyak makan belacan.
Mungkin kerajaan patut mengubah pendekatan untuk 'meraikan sesuatu dalam konteks masyarakat majmuk'.
Umat melayu, makin lama makin teruk.
Bila nak berubah?

..............

4 Comments:

Blogger wan said...

Depa yg anjurkan segala macam parti.

Lepas tu depan hingaq soh kita jgn terpengaruh dgn parti2 itu.

Aku pun tak tau nak ikut mana satu, yg pasti aku tidoq ja

12:01 PM  
Blogger Purpleheart said...

Kasihan kan, kaum lain maju ke depan, melayu jugak yang jauh kebelakang..

sayangnya laa..

10:11 PM  
Blogger Ezad said...

wan
ye.. depa buat mcm2 parti. tapi yang rosak bangsa sendiri. org lain tak pulak rosak

purple
ye.. sungguh kasihan. melayu masih terjajah mindanya

10:16 PM  
Blogger LediAgli said...

aku sambut dalam pejabat... aduh..

p/s: melayu makan gaji

9:54 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home