Sunday, March 30, 2008

Perubahan Yang Mengelirukan

Bismillah

DAP - 6
PKR - 3
PAS - 1
Sebelum ini, 'para ulamak' (ulamak ke?) mengatakan bekerjasama dengan bukan Islam adalah HARAM. Sekarang ini, dah HALAL. Inikah perubahan yang kita mau?
Besok lusa, apa pula yang jadi HALAL ye...? (yang sebelum ni segalanya HARAM)
Ini bukan Islamik, ini munafik

4 Comments:

Blogger famia said...

Kalau masih di takuk lama,
konfem2 ke ada perubahan juge.

munken dengan mendekatkan diri dgn yg bukan islam bley mengembangkan islam lagi ke. mana tau.

aku tgk sebahagian wong islam yg sedia maklom becampor sesame islam pon ade yg da takde rupe mcm islam.

perubahan ekonomi/pembangunan
vs.
pembangunan akidah/mentaliti.

aku vote perubahan baru politik kini. :p

munken perubahan ke arah kebaikan.
sapa tau kan.
adala tu reason di sebaleknya.

8:42 AM  
Blogger Ezad said...

famia
tapi kalau tukar baru, confirm ke ada perubahan yang baik?

*munken dengan mendekatkan diri dgn yg bukan islam bley mengembangkan islam lagi ke...*

ini mungkin betul. tapi dalam konteks perubahan politik hari ini, kita mahukan kepimpinan dari golongan 'pewaris nabi' (kononnya). tapi apa yang berlaku nampak gayanya 'pewaris2' ini terpaksa membontot pemakan ba*i.

apakah ini yang kita mau?

dulu haram, kini halal kah?

ini betulkah?

9:34 PM  
Blogger famia said...

o.
so.. ape ko rase?

bagi aku senang je.
pape jadik pon..
ade hikmah dariNya.

di setiap bala.. ada nikmatnya.
dan..
setiap nikmat.. ada balanya.

kan.

5:23 PM  
Blogger Ezad said...

famia
aku kecewa apabila ada org yng menghalalkan cara demi mencapai matlamat.

dulu bekerjasama dgn bukan islam adalah kafir. sekarang siapa lebih kafir?
kalau dulu pemakan ba*i kurang dalam bilik mesyuarat, tapi kali ni lebih ramai, taulah kita siapa lebih kafir, kan?

dulu perempuan tak boleh jadi pemimpin, tapi hari ini dah boleh dah.
dengar suara perempuan, jadi ghairah, maka semua org lelaki akan ghairah apabila wakil rakyat wanitanya berucap

betul, ada hikmah disebalik setiap kejadian.

mungkin tuhan nak tunjuk ada apa dalam jubah mereka.

9:23 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home