Wednesday, July 27, 2011

Menjolok Sarang Tebuan

Bismillah...

Depan rumah kami ada sebatang pokok rambutan (sekarang tengah berbuah, siapa nak pi la gait sendiri).

Kelmarin kami terperasan ada sarang tebuan yang agak besar. Lalu mak kami menghubungi pasukan pertahanan awam (kementerian dalam negeri) untuk memusnahkan sarang tebuan tersebut. Tadi, dalam pukul 9 malam sepasukan anggota pertahanan awam datang. Kerja-kerja membakar dilakukan dalam masa tak sampai setengah jam. OK la tu..

Selepas siap kerja-kerja mereka, mak aku hidangkan dengan minuman. Lepas mereka balik, mak aku tanya, ada bagi upah ke tak?

Lalu aku terfikir, perlu ke aku beri upah? Kalau aku beri upah, dah macam rasuah pulak. Tapi kalau tak beri, rasa macam tak berterima kasih la pulak.. hmmm..

Orang gomen, boleh komen?

4 Comments:

Blogger Purpleheart said...

belanja makan minum ok la, upah tak payah laa..karang kerja derang jadi tak ikhlas pulak..:)

11:05 PM  
Blogger Ezad said...

purple
tp dengarnya mereka tu emua part time je. pelajar ikm berdekatan..

9:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

ntah pape.. cara ko menulis klakar. wakakakakaka. orang UMNGOK budos..

8:30 AM  
Blogger Ezad said...

anon
terima kasih

8:20 PM  

Post a Comment

<< Home