Sunday, May 07, 2006

Talian 013 Kena Block

Assalamualaikum...

Hari Jumaat hari tu, masa nak buat satu panggilan, telah berlaku 1 peristiwa yang amat sadis sekali (tahap SG18 la.. tak best sgt, kalau SX18 tu orait la jugak). Buat julung2 kalinya tahun ini, talian 013 aku diblok (bukan blog la dol). Ye, tahun nie, inilah kali pertama hp aku tu kena blok. Tahun lepas ada la 2-3 kali. Kalo korang tak paham block tu ape, blok tu, tak leh call keluar la (ape punya koman la ko....)

Punca? Suatu soalan yang aku rasa kalau tanya kat budak2 kat rancangan Macam2 Aznil pun dia orang akan pakat bagi 1 jawapan. TAK BAYAR BIL. Tu kalau tanya budak2 kat MMA, kalau tanya kat George Bush aku rasa, jawapannya adalah terrorist! terrorist!!...

Pandai.. memang korang pandai. Bil aku dah cecah 200++, untuk 3 bulan. Tak bayar bil selama 3 bulan.. har har har..... Dengan perasaan marah kat Celcom (ye la.. sesikit block..sesikit block..kekeke) malam tu jugak aku aku masuk maybank2u.com. Terus bayar. Tapi masalahnya, aku kena tunggu 3 hari waktu bekerja bagi membolehkan talian aku disambungkan semuala. Tak kisah la tu, sekurang2nya aku dah tunaikan tanggungjawab aku sebagai pengguna. Membayar perkhidmatan yang digunakan. Ahaks....

So, sementara menunggu talian 013 aku disambungkan semula, aku ke kedai telefon kat Jasin. Tujuannya adalah untuk membeli starter pack prepaid. Untuk kes kali nie, aku pilih Hotlink 017 -AKTIFKAN DIRIMU..yeaahhh!!! - bak kata siti nurhaliza. Dolu2 dah pakai 019, 012 & 016. Kali nie nak pakai 017 lak. Nampak 014 dari DiGi, tapi macam tak best je. So nombor telefon prepaid aku kali nie adalah...
017-691**09

Haaaa... Takkan la aku nak tayangkan no phone aku nie kat public. 1 dunia baca webblog aku nie. Karang tak pasal2 pulak jadik hotline no nie. hehehe.. Tapi tak per, sok kalau kredit dah habis aku penuhkan 2 nombor yang tersembunyi tu. Tak lama, lagipun kredit aku RM4.00 je. Tak banyak.

Sebenarnya, dah banyak dah nombor prepaid yang dah aku gunakan. Tapi semuanya sekali je aku pakai, pas tu tak top up. Kira pakai buang la. Aku tak nak pakai prepaid nie sebab aku dah ada postpaid la ngok! Tapi kalau 013 aku kena blok, maka terpaksa la aku pakai prepaid. Tu pun sebab nak buat call je. Lepas buat call, aku pasang balik la sim kada 013.

Aku dah lama dah pakai pakai no 013 nie. Seingat aku dari tahun 1998 lagi. Masa tu, housemate aku nak jual handphone dia, So, aku beli la (handphone Motorola yang bateri besar tu, aku lupa lak siries ape...) Ada handphone tak der no ape ke jadahnya, ye tak, so aku pilih la talian TM Touch. Masa tu, prepaid ni tak ada lagi rasanya lah. Kalau ada pun belum meluas. That's why la, aku sayang sangat kat no 013 ni. Walau apa pun, aku akan cuba pertahan nombornya, Insyaallah..

Pe lagi? Haa.. hari nie lak, aku mula taip RP aku. Aku cadang nak submit dalam bulan nie gak. Tapi tengok la dulu.. kekeke.. banyak benda nak kena buat nie. Aku baru perasan yang aku tak der format untuk aspek kewangan. Aduhai... kena call member nie. Cari mana2 akauntan yang boleh buat akaun untung rugi, aliran tunai dll. Tu la, time form 6 ada blajar prinsip akaun, main2 time blajar. Kan dah tak reti nak buat... sesia je gi skolah canggini...

Tak pe la, itu la guna jawatan akauntan kat dunia nie. Karang, designer pun tau buat akaun kang, tak leh cari makan lak akauntan, tak gitu? (manusia.. ada saje alasannya..)

So, selain aspek kewangan, yang tinggal untuk RP aku adalah aspek pengurusan je, selain executive summary. Aspek pasaran dah settle. Senang je. Goreng cam goreng telo je.. muahahahaha...

So, that's all for today. Nite all


0 Comments:

Post a Comment

<< Home