Wednesday, October 18, 2006

Bismillah
Hari ni aku siapkan design katil 2 size sekali gus. Petang bos aku check. Terus sign. Peh, laju je... Besok aku nak siapkan lagi 1. Lepas tu, boleh la aku fikirkan aktiviti2 raya yang bakal menjelang. kui..kui..kui.. lepas raya bersiap la dengan projek2 yang bertimbun. Tadi dah briefing ngan senior dah. Sumer nak kena buat dulu. Ordernya belum tentu.
Bercakap pasal raya ni, selama aku beraya kat kampung (rasanya dah 3 kali kot), tiada apa persiapan pun untuk diri sendiri. Tapi last year baju melayu aku bertukar. Tapi kain adik aku beli kan. Aku bawak gi tailor je. OK la, kira ada la juga. Tapi persiapan yang aku buat sendiri, aku rasa 4 tahun lepas. Aku shopping raya ngan housemate aku kat Bukit Jalil. Aku beli 2 pasang baju (2 kemeja, 2 seluar). Kasut? hehe.. aku ada 2 pasang kasut. 4-5 tahun dulu aku beli. Yang 1 tu, tapaknya dah haus, so dah humban dah. 1 satu, aku pakai hari2 gi office. Baru2 ni tapaknya tercabut basa aku tengah buat kerja. So, aku pi cari super glue. Aku tampal. Boleh pakai lagi la sampai hari ni. Sempat kot nak pakai raya.. hahahaha.. Gi masjit pakai selipar je.
Bila seseorang dah tak hiraukan persiapan raya untuk diri sendiri, maknanya dia dah masuk level tua. kui..kui..kui... Ye la, budak2 je yang kemaruk buat persiapan raya. Aku pun dulu2 kemaruk gak. Natijahnya, sehingga hari ni, aku mempunyai lebih kurang 7 helai baju melayu yang masih boleh dipakai. Kalau dihitung dengan kaedah matematik tambahan serta matematik kejuruteraan, baju melayu aku paling lama adalah ketika aku berumur 20 tahun. Tak gitu? See, bagaimana aku jaga badan?? hahahaha.... mesti ada orang jeles, baju 10 tahun nan lalu masih lagi boleh aku pakai.. hahaha.. petua? biar lah rahsiaaaa.......
Kain samping terbaru aku, aku rasa aku beli 4-5 tahun yang lalu. Ah.. kain songket 2 kali setahun je digunakan. Aku rasa, tak perlu ditukar. Songkok pun lama songkok lama. Tak ingat bila aku beli. Tapi aku yakin, lebih lama dari songket terbaru aku tu.
Ada orang kata aku sengkek ke?? Ye la kot.. kui..kui..kui.. Tak der sesapa nak derma ke? hehehe. bukan sengkek sebenarnya. Tapi insaf. 7 helai baju melayu yang hanya digunakan sekali sekala, masih boleh digunakan. Takkan nak beli yang lain kot. Orang lain sehelai sepinggang, masih lagi mampu bergembira dipagi syawal... aku, masih mampu termenung untuk memikirkan baju melayu warna apa yang hendak dipakai...
Info Tarawikh
Malam 25
Allah taala angkatkan daripadanya siksa kubur

0 Comments:

Post a Comment

<< Home