Thursday, November 23, 2006

Hari Yang Aku Jadi Cikgu

Bismillah
Aku jadi cikgu lagi. Adohai.. letih betul usus perut aku. Kali ni student aku anak saudara taukey kilang ni. Senior ajar pasal teknikal, aku lak cerita pasal dokumentasi. Budak pompuan ni bakal jadi MD cawangan kami kat Hong Kong. So, dia nak tau segala-galanya tentang kilang kami lah. So, senior dan aku terpaksalah explain tentang bahagian R & D ni. Aku nak cerita banyak-banyak pasal teknikal aku tak pandai. So aku ambik part dokumentasi la. Bagitau dia dokumen yang kami buat, tentang drawing dan tentang software yang kami pakai. Di samping tu kami bawa ke lab untuk tengok proses-proses buat sample. Suruh pootong kayu dia tak nak. Lantak ko lah!
Selama aku kat kilang ni, dah dua tahun dua bulan, dah ramai dah anak murid aku, khususnya dalam cara-cara guna autoCAD. Tak silap aku adalah dalam 8 orang. Semuanya budak-budak lepas habis study. Tapi ada gak yang dah ada pengalaman kerja. Tapi bila dia orang tengok aku guna AutoCAD, terus nak belajar cara aku.. huhuu... Inventor aku tak berani nak ajar lah.. kekeke.. tapi sesikit boleh la. Sebab tak sampai tahap sifu lagi.. tahap siput baru, lembap.. muahahaha... Semua designer lepas aku dah berhenti, tinggal junior tu je. Yang lain semua tak tahan sebab tekanan kerja. huh!! lembik la lu orang semua... Aku?? huhuhu.. silap2 tahun depan, senior je tinggal sorang ngan junior aku. Sebab aku nak chow.. hehehe.. insyaallah jika ada rezeki untuk buat sendiri.
That's all

0 Comments:

Post a Comment

<< Home