Friday, November 17, 2006

Workstation Seorang Kuli



Bismillah....
Ini adalah workstation aku. Terabur ek? Ruang meja sebelah kanan tu cam kosong je kan? Haa.. tu adalah tempat untuk letak drawing besar. Masa gambar ni di ambil, tak der drawing besar. Baru peringkat awal design produk baru.
Meja aku tu tempatnya paling belakang sekali. Memang aku pilih tempat tu. Sebab, agak tersorok sket, so aku boleh la bagi fokus yang lebih, konon-kononnya lah. Masa gambar ni di ambil, aku sensorang je dalam bilik. Senior ada discussion, Junior emergency leave. Aku masa tu baru ambik gambar sample baru. Dah digital camera dalam tangan, aku ambik la gambar workstation aku. Mana la taukan, kot sok2 aku berenti sok, ada la kenangan.. hehehe.. Masa aku berhenti dari S*pura hari tu, ada gambar pakai kamera filem. Tapi entah mana entah album tu sekarang. Isk.. isk... hilang lah suatu kenangan terindah (amboi.. rasa cam tajuk lagu je nih!!)
Atas meja aku tu, benda paling penting adalah kertas conteng (sememangnya tabiat aku suka conteng-conteng), pensil (adalah lebih penting dari pen, aku lebih suka pakai pensil dari pen), hi-lighter (betul ke??...supaya aku boleh remark apa-apa lah), culculator (memandangkan matematik aku tak pernah pass s, asyik fail dengan cemerlang je, ia digunakan untuk.. err.. takkan buat gait buah lak kot kan?..), measurement tape (nak ukur la, takkan nak makan lak) dan of couse lah, komputer:). Benda-benda yang tak berapa penting ialah pembaris... hehehe.. apesal ek? Sebabnya aku ukur pakai measurement tape lah...
Haa.. tadi member bagitau, yang department aku dapat nombor 1 untuk sistem 5S. Nanti kalau aku free, aku ambik gambar bilik lak.. ok??
So.. chowzzzz

8 Comments:

Blogger LediAgli said...

meh aku nak tambah lagi satu benda penting... bekalan letrik.. hehehe.. kalu tak kompite ko padammm

10:58 PM  
Blogger Ezad said...

atas meja.. diulang.. ATAS MEJA. sekali dimaklumkan, ATAS MEJA. letrik ko atas meja eh?

11:04 PM  
Blogger Ayaq said...

Aku pun nak tambah jugak ah. Pemadam. Dah kata suka pensil!! Ok la fineeee aku cari yang lain.

Emmm...

Ntah.

Muahahahaha.

9:27 AM  
Blogger Ezad said...

uik.. takat conteng2, tak yah pakai pemadam pun. agak2 salah, buang je dalam tong sampah.. conteng lagi.. hehehe..
cuba la cari lagi benda penting perlu ada atas meja seorang pereka perabot.. kui..kui..kui...

10:49 PM  
Blogger hayad said...

anda kerja ape yer? pereka perabot??

1:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

kemas gak tu meja tu. takde la serabai mana pon..;)

9:02 AM  
Blogger Ezad said...

hayad.. ye, furniture designer cum kuli:D

8:37 PM  
Blogger Ezad said...

skidg8... isk.. tu pasal nak ambik gamba.. cam kita gak.. nak ambik gamba, sure touch up sesikit kan.. sama gak la ngan meja tu.. kui..kui..kui..

8:38 PM  

Post a Comment

<< Home