Sunday, November 05, 2006

Hari Ahad

Dengan nama Allah yang maha pemurah, lagi maha mengasihani
Hari ni, demam aku dah baik sikit. Batuk pun dah kurang. So, siang tadi aku gi ronda2 la. Perkara utama yang aku buat hari ni, ambik stok & pi cari member aku nak renew lesen perniagaan. Dah expired dah lesen aku bulan lepas. Kang tak renew kang, jadi peniaga yang tak bertanggungjawab la pulak... konon2 je la kan? (inche ezad, tax dah bayar?? muahahahaha....) Sempat gak la promote produk aku kat area situ tadi.
Besok kerja. adohai.. letih badan aku nak gi office lah. Besok aku nak siapkan SLF punya produk. Tinggal lagi 2 set. Aku akan cuba siapkan sebelum aku bercuti untuk kursus hari Rabu & Khamis nanti. Isk.. cuti tak apply lagi, kotnya besok VGM moody tak ke haru dibuatnnya. Tapi aku tak kira, aku nak gi kursus tu gak. Kursus tu je yang bakal mengubah aku dlam tempoh terdekat ni. Nak tunggu plan2 lain entah bila nak geraknya. Dalam pada masa yang sama, aku tak nak la kerja2 aku kat office terbengkalai. Kang aku cuti kang, kerja aku tak siap, tak best la pulak. Tapi hasrat untuk menukar kerjaya pun tak boleh la ditangguh-tangguhkan. Sebab, masa aku dah suntuk sangat. Aku janji pada diri aku sampai hujung tahun ni je. Kalau gagal laksanankan dalam tahun ni, aku rasa, lebih baik aku jadi kuli je la.. tak yah la jadi taukey. Aik.. dah patah semangat ke inche ezad??? jangan la canggitu... berjuang la dulu....
Aku sebenarnya amat suka melukis. Kat sekolah, subject yang paling aku suka adalah lukisan. Aku tak pernah ponteng kelas lukisan. Walaupun lukisan aku tak cantik sangat, tapi selalu gak la lukisan aku digantung kat dinding class (ingat tak, zaman dulu2 lukisan pelajar yang menarik digantung kat dinding kelas, sekarang tak tau la pulak). Tapi subject lain selalu la aku tuang. Subject yang paling kerap aku ponteng adalah subject geografi. Sebab? entah le, aku memang tak minat subject ilmu alam tuh. Dan tempat yang selalu aku tuju bila time aku nak ponteng kelas adalah bilik lukisan sekolah aku. kekeke.. aku ahli persatuan pendidikan seni. tu pasal la bilik lukisan tu aku buat macam bilik aku sendiri.
Tapi sejak kebelakangan ni aku dah boring nak lukis. Aku rasa cam nak jual barang je la pulak. Rasa macam best je kalau barang tu aku boleh jual. Dulu, aku rasa menjual ni tak best langsung. Jumpa orang, promote barang, lepas tu orang maki, orang kutuk..eee.. tak best la. Tapi hari ni aku rasa jadi salesman ni best la. Puas hati aku kalau aku dapat jual barang. Dan besok aku akan bawakan beberapa barang untuk pelanggan-pelanggan baru aku!! bestnyaaaa.......

4 Comments:

Blogger Noushy Syah said...

ALhamdulillah dah sehat.GUna kelapa dara ke? ahakksss..ANyway,Geog le besh..ish ishhh..so terer melukis tak nih?..

6:21 AM  
Blogger Noushy Syah said...

yeh yeh..me, dpt komen number catu lagi..tehehhehe..

6:22 AM  
Blogger Ezad said...

ye.. dah tentu la guna minyak anak dara. eh, minyak kelapa dara.. ekeke...
geog tak best la.. best lagi sejarah.. keke.. tak tau lukis pun, asal lukis kerbau je.. mesti kaki dia pendek, apesal ntah.. kekekeke

9:47 PM  
Blogger Arena said...

Salam ezad..
whoaaa ko minat sales yaa.. bagusle kalau minat sales. apa kata, ko involvekan diri dalam mender yang libatkan melukis then ko leh jual hasilnya.. sure ko puas hati gile...

5:30 PM  

Post a Comment

<< Home