Monday, November 26, 2007

Amaran

HINDRAF
Jangan Main Api
Jangan Main Api
Jangan Main Api
Jika nasibmu tak terbela, rujuk pemimpin kalian. Jika dia tidak membelamu, ganti sahaja orang lain.
Jangan bersikap kurang ajar dengan menghuru-harakan bumi ini

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hey ezad...engkau orang ni "Fantastic Four" ke... jangan main api jangan main api...apa benda ni....kan panggil bomba kan baru tauuuuu

9:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ezad, problem sekarang ni..Samyvellu laaa...susah nak tumnagkan dia...u tahu mengapa susah nak tumbangkan dia..bcoz the corrupt umno led BN lerrr...so apa nak buat....tiada cara lain...so u janganla beremosi ....kita rakyat jangan gaduh sesama sendiri...ok...kawan...the pain in ass now is BN...we need to really fix it in coming election ...

9:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ezad, problem sekarang ni..Samyvellu laaa...susah nak tumnagkan dia...u tahu mengapa susah nak tumbangkan dia..bcoz the corrupt umno led BN lerrr...so apa nak buat....tiada cara lain...so u janganla beremosi ....kita rakyat jangan gaduh sesama sendiri...ok...kawan...the pain in ass now is BN...we need to really fix it in coming election ...

9:34 PM  
Blogger Ezad said...

Bukan soal emosi sekarang ni. ini soal kemakmuran. kalau org manoriti dah berani buat huru-hara, cuba fikirkan puak yg lagi 1 tu. yg terus terpinggir, org kita juga. bukan nak gaduh. tapi nak elak dari gaduh
kalau nak tolak BN, nak pilih siapa?

9:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ezad, apa problem kalau orang minoriti dah berani...mereka pun manusia jugak. bukankah itu tanggungjawab rakyat malaysia sekalian untuk membela nasib orang orang minoriti. politik berdasarkan perkauman tak boleh di guna pakai pada masa sekarang. orang melayu tak patut risau ataupun marah. ini kerana orang india sebenarnya tak puas hati sama samyvellu. ada pepatah india " kita boleh memaafkan musuh kita, tapi jangan maafkan penkhianat". memang kita tak puas sama UMNO led goverment..tapi pengkhianat sekarang ialah samyvellu kerana dia jual maruah india. see am talking for u too. i finish my posting with this poem:
When the Nazis came for the communists,
I remained silent;
I was not a communist.

When they locked up the social democrats,
I remained silent;
I was not a social democrat.

When they came for the trade unionists,
I did not speak out;
I was not a trade unionist.

When they came for the Jews,
I remained silent;
I wasn't a Jew.

When they came for me,
there was no one left to speak out.

...so we r malaysian....indian went on sunday not bcoz of money or watsoever...bcoz indian want to reclaim their respect...untuk menuntut maruah mereka sendiri dan bukan untuk membantah hak orang lain. Kita manusia dulu, bangsa dan agama adalah perkara kedua..dalam hieraki ini...yang paling penting..kita sesama manusia jangan gaduh...

9:46 AM  
Anonymous Babe said...

jangan main api,
Nant terbakar diri,
Jangan main cinta,
Nanti awak menangis

hehehe

aku tak suka politik
aku tak minat politik
aku benci politik

sebab tu aku suka rosakkan undi ngeheheh


no komen!

11:48 PM  
Blogger wan said...

Saya kan, orang Melayu demo takpe pasal tak ler ganas mana.

Kaum tu, mmg terkenal, habis harta benda awam dibelasahnya. Tak cukup kat situ, kat court, kat gua.. ishk

Tapi pikir2 balik, tak logik langsung memo tuh. Saman QE??

8:11 PM  
Anonymous x_sitm said...

menyampuk sikit bleh...

negara ni, hak bersuara, kesama adilan dan undang2 mmg hak bersama...

tapi keganasan bukan hak sesiapa...

demo pun ader peraturan...

tapi keganasan mmg dah terang2 tak ader peraturan...

minoriti atau tidak kita tak ader hak untuk melukai atau dilukai...

satu perkara lagi... agama kena letak depan sekali, mintak maaf ler kalau ader yang tak setuju...

bab lain bleh korang main pertikai. tapi bab2 agama jgn sebarangan OK!!

8:39 PM  
Blogger Ezad said...

anony..
kita cakap soal manusia, bukan soal politik...

dalam sebuah kampung, terdapat beberapa buah keluarga. kesemua mereka adalah petani. pada suatu ketika, banyak tanaman tidak menjadi. seorang petani amat kecewa dengan keadaan itu. lalu mengamuk 1 kampung. merosakkan harta orang lain dan sebagainya.

sebagai manusia, hak siapa hendak dibela? hak orang yang mengamuk, atau hak orang kampung yang lain.

kita hidup dalam masyarakat, hati nyamuk sama dicicah, hati gajah sama dilapah.

semua orang tak dapat semua yg dikehendaki, tapi tak juga hilang kesemuanya.

setiap kumpulan mesti ada seorang ketua. jika ketua itu tidak menjalankan tanggungjawabnya, menjadi hak pengikut untuk tukar ketua mereka. tapi kalau dlm 10 orang, 1 tidak suka kepada ketuanya, maka, dia tiada hak untuk menghukum orang lain.
jika ada yg tidak puas hati, mereka harus bermusyawarah dengan kumpulan mereka. jika tak capai muafakat baru panggil pihak ke3. merusuh, mengamuk, bukan cara utk selesai masalah.

disebabkan tak boleh gaduh lah, perkara2 sebegini jgn dibuat.

itulah cara manusia.....
aku tak cakap soal samyvellu, BN, agama, politik, Nazi... etc, kan?

babe
main pool boleh?

wan
tak perlu la nak demo2 ni. rosak harta benda sahaja. walaupun rosakkan tong sampah. tu duit rakyat tu. ramai lagi orang bayar cukai, kan?

x_sitem
Islam agama addin. apa yg diperlukan oleh manusia, itulah yg ada dalam Islam, kan?

9:56 PM  
Blogger Titicaca said...

samy vellu..sudah2 laaaaa ambik duit tol. apsal la buat perjanjian konsesi cam orang bodo..marah la ni!!!!

7:05 AM  
Blogger Ezad said...

titicaca
eh.. mcm mana kau tau aku jadi samy vellu dalam blog kau?

8:45 PM  
Blogger Ezad said...

eh!! peah lobang lak.. mcm mana nak delete ni? keke

8:46 PM  
Blogger arsaili said...

salam ..merah ni tada bahaya...ummm jangan main api..tanak jadi batu api..ehehehe..sabar ye bro

2:33 PM  
Blogger Ezad said...

arsaili
merah tanda berhenti. anda mampu mengubahnya

9:55 PM  
Blogger skidg8 said...

:)
suka baca komen ezad:)

9:38 AM  
Blogger Ezad said...

skidg8
baca la selalu :)

8:53 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home