Saturday, December 01, 2007

Mandul

Bismillah...
Beberapa hari ni, kita dihidangkan dengan isu DBP kemandulan minda. Mereka gagal mencipta istilah yang berciri keMelayuan untuk istilah-istilah baru. Kebanyakannya diceduk terus dari istilah Bahasa Inggeris.
Itu di DBP
Aku di sini, mengalami sindrom kemandulan idea untuk menulis kemasukan. Nampaknya aku kena banyak melayari lapangan sesawang untuk mencari idea.
Setelah menjumpai artikel menarik, aku hanya perlu potong dan adun ke dalam laman blog aku nanti.
*Harap DBP dapat mencipta istilah blog dalam Bahasa Melayu*

4 Comments:

Blogger Purpleheart said...

Pergila bercuti, mesti ada ide nanti..

9:23 AM  
Blogger Ezad said...

purpleheart

baik sungguh cadangan itu. tapi belanjawan tidak mengizinkan.

8:50 PM  
Blogger Purpleheart said...

Ezad, saya bercuti kat shah alam aje, lepak2 kat kedai kopi. Tak pun pusat membeli belah atau pergi tasik untuk tenangkan fikiran.

Jauh2 memang sukar untuk dilaksanakan..

8:44 PM  
Blogger Ezad said...

purple
oo.. lepak jasin je la nanti ye:)

12:34 AM  

Post a Comment

<< Home