Sunday, September 07, 2008

Bintang & Gaya Hiasan

Bismillah
Tadi aku beli Anjung Seri keluaran September 2008. Ada sebuah artikel yang menarik yang aku nak kongsi bersama.
Dalam ruangan Bintang & Gaya Hiasan, tulisan Haslinda Hassan - Virgo, Tidak Tahu Duduk Diam.
Entry sempena bulan kelahiran warga September :)
Virgo menguasai ekologi. Justeru itu, bahan dan warna alam amat sesuai dengan kediaman mereka. Golongan ini bahagia dikelilingi hidupan organik seperti batu, tanah, kayu dan fabrik. Mereka juga menyukai gaya ringkas walaupun memiliki citarasa hebat dan halus sebagai seorang yang sangat mengutamakan kesempurnaan. Hakikatnya, sentuhan pengaruh ketimuran atau asia dilihat bersesuaian sekali dengan virgo.
Mengenai pemilihan perabot, Virgo menyenangi yang ringkas daripada rekaan lama seperti shaker. Malah, mereka cenderung memilih kerusi berbanding sofa. Kata mereka, ini supaya semua orang ada tempat duduk sendiri, jadi kediaman Virgo lazimnya penuh dengan kerusi. Virgo juga seorang yang rajin sehingga mampu menghasilkan perabot sendiri, selain turut menggemari kerja-kerja pemasangan. Lambang Virgo yang berkait rapat dengan kerja dan perkhidmatan jelas terbukti pada kediaman mereka yang sentiasa dalam keadan bersih, kemas dan tersusun. Semua barangan tersimpan elok di tempatnya. Virgo akan membuat kerja sehingga selesai dan tidak akan berhenti rehat selagi belum siap.
Oleh itu tidak hairanlah Virgo lebih senang berumah kecil dan memiliki barangan peribadi seringkas yang boleh. Bagi Virgo, masa untuk bersantai amat sukar diperoleh kerana mereka jenis yang tidak tahu duduk diam dan mereka sentiasa berharap untuk pulang ke rumah yang bersih bagi menghilangkan ketegangan.
Rona tanah adalah warna Virgo seperti hijau pekat, perang, krim, biru. biru tua dan ungu, juga warna gandum. Dalam pemilihan fabrik pula, Virgo lebih selesa dengan yang bercorak kecil berbanding polos, jalur dan flora.
Moto : Saya menganalisis
Inspirasi : Sentiasa bergerak
Ragam Suasana : Sentuhan alam
Lain-lain artikel yang menarik boleh dibaca dalam Anjung Seri keluaran September 2008 - Promosi nampak!!

8 Comments:

Blogger NALZAA said...

Salam lelaki yang bernama ezad..apa khabar? hehe. aku bosan ler sbb blog aku tak bleh nak login ni...kasi idea sekit hehe..ok

bye

lan chowww dulu

11:16 PM  
Blogger Ezad said...

nalzaa
khabar baik boss!!
kalo dah tak leh log in tu... bawak2 la tukar blog lain..

hehehe

bye en lan chow la dulu

muahaha

6:41 AM  
Blogger Purpleheart said...

Betul la, suka rumah kecil dengan perabot sederhana, pastu suke warna purple..

8:00 AM  
Blogger kuInaJentayutiara said...

errrr... sy suka rmh kecil tiang seribu.

Birtday ko akan datang yer!

3:24 PM  
Blogger Babe said...

gemini wei?


happy bday in advance:)

10:08 PM  
Blogger Ezad said...

purple
ehehehe... zmn sekarang semua rumah kecik2 je

kuina
tiang seribu pun baik juga. tak runtuh nanti :)
this sunday:)

babe
err.. aku gi zzzzzz

6:42 AM  
Blogger arsaili said...

salam..suka juga anjung seri...byk kasi ilham

5:24 PM  
Blogger Ezad said...

arsaili
banyak info berguna

10:40 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home