Monday, August 25, 2008

Mari Tengok Rekaan Perabot

Bismillah

Hari ini, kita tengok rekaan perabot aje la ye. Banyak benda nak kena buat la. Badan den dah lotih dah ni


Sideboard






Kitchen Cabinet



Island Kitchen



................................

Kepada sahabat handai di Permatang Pauh, Pulau Pinang. Selamat mengundi.

Undilah individu yang bermoral, yang mampu membawa umat Melayu khususnya ke arah yang lebih baik.

**Tadi dengar seorang mahasiswa UM dalam bidang Linguistik bercakap tentang hukum agama.**

Sedikit petikan berita yang aku baca di Harian Metro:-

Melayu tahanan tertinggi di pusat pemulihan, penjara


KUALA LUMPUR: Tahanan berbangsa Melayu menjadi kaum tertinggi yang sedang menjalani hukuman dan ditahan di beberapa institusi pemulihan dan penahanan di bawah pengurusan Jabatan Penjara.Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Chor Chee Heung, berkata jumlah keseluruhan penghuni yang berada di semua institusi Jabatan Penjara di seluruh negara adalah 39,961 orang.“Terdapat empat kategori institusi pemulihan dan penahanan di bawah pengurusan Jabatan Penjara iaitu penjara, pusat pemulihan akhlak, tempat tahanan perlindungan dan Sekolah Henry Gurney.“Daripada jumlah keseluruhan penghuni di semua institusi tersebut, seramai 37,717 orang banduan sedang ditahan atau menjalani hukuman di 29 buah penjara,” katanya menjawab soalan Dr P Ramasamy (DAP-Batu Kawan) pada persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Chor berkata daripada jumlah itu, 14,057 terdiri daripada kaum Melayu; 3,482 daripada kaum Cina; 3,429 (India), 1,742 kaum lain manakala 15,007 pula tahanan warga asing.

Beliau berkata kaum Melayu mencatatkan bilangan tertinggi di pusat pemulihan akhlak yang ditahan di bawah Undang-Undang Pencegahan Ordinan Darurat dan Akta Dadah Berbahaya Langkah-Langkah Pencegahan Khas 1985 iaitu seramai 681 tahanan Melayu daripada jumlah keseluruhan 1,763 penghuni.Penghuni daripada kaum India pula seramai 508 orang, 344 orang daripada kaum Cina, 76 daripada kaum lain manakala 154 pula tahanan warga asing.“Daripada jumlah keseluruhan tahanan yang sedang ditahan di tempat tahanan perlindungan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 iaitu 68 orang, 24 orang terdiri dari kaum Melayu, tujuh (India), empat (Cina) dan 33 tahanan warga asing,” katanya.Beliau berkata seramai 262 penghuni di Sekolah Henry Gurney terdiri daripada kaum Melayu, 11 orang kaum Cina, 38 orang kaum India, 91 kaum lain dan 11 penghuni warga asing daripada jumlah keseluruhan penghuni seramai 413 orang. - Bernama

Melayu memang banyak masalah!

4 Comments:

Blogger Babe said...

lupe nak cakap

dekat KL skrg tgh ada furniture exhibition.I think u should come

:)

12:16 PM  
Blogger famia said...

macam perabot kat ikea.
black n white is KACAK.

aku tak tahu pun ko designer perabut. alkisahnya. satu pekejaan yg cool.

3:27 PM  
Blogger Ezad said...

babe
ada ke?
tp sekarang ni kita org tgh dok pulun buat design untuk MIFF'09.

Ada idea? ehehehe....

famia
ha... consept ikea la.
black & white hanya kacak pada lukisan, tidak pada product. ahaks

sekarang dah tau, kan?

meh tolong design perabot.

banyak benda nak buat nih!

10:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

wah cantiknye....ne ko dapat neeeeeeeee.....alangkah baiknye ade kat umah aku kannnnnnn.

9:26 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home