Wednesday, August 13, 2008

Lagi Isu Tepi Jalan

Bismillah...
Maaflah, masih lagi isu Melayu.
Kali ni, pelajar UITM pula berdemonstrasi gara-gara cadangan seorang hamba Allah yang mahukan UITM dibuka kepada bukan Melayu.
Mak bapak berdemonstrasi sebab si polan, sebab minyak, anak2 berdemonstrasi sebab kampus. Dengarnya, sebab PTPTN pun dia org dah berdemonstrasi dah.
Bagus!
Memang dah jadi bangsa jalanan kau orang ni. Nasib pun dah macam jalan raya. Hari2 kena lenyek! Hari2 kena korek, lepas tu org tampal ikut sedap aje.
Lepas ni, apa lagi yang nak bagi kat puak yang lain? DEB? Mara? Felda? Khazanah Nasional?
Syabas hamba Allah!
Lepas ni, bagi la kerusi anda tu kat dia orang. Takat kerusi aje kan, apa sangat!
Aku rasa, orang ini sudah jadi boneka. Ada tangan lain yang tujal kepala orang tua ini untuk membuat sesuatu tindakan. Sembang tak nak jatuh, tapi bikin serupa but*h!
Tapi, Melayu apa ada hal. Ini lah perubahan yang dimahukan, kan?
Moral
Bagilah segala hak kita pada org. Hidup atas muka bumi ni kena banyak sedekah!
(Ada 1 lagi entry bangsa Melayu yang akan diketengahkan selepas ini). Hal kita, biar kita yang bincangkan, ye tak?
-marah tanda sayang-

4 Comments:

Blogger LediAgli said...

Jangan "bagi kerusi"
tapi sila "baling kerusi"

Mereka voters, mereka pilih,
kita?

*angguk-angguk, geleng-geleng*

9:20 AM  
Blogger emmacommey said...

ape la bodoh sgt ???
lps satu.... satu...
dah tw xmampu, kenape la sibuk nk sdekah pd org yg lebih mampu ?
xsedar diri betol...
nape org len xpk cm kite pk ?
apesal bengap sgt...
tensyen la hai....
aduuuu la....

10:57 AM  
Blogger Purpleheart said...

Bak kata Azean Irdawati, lihatlah dunia...

Kita tengok la apa jadi lepas ni..

12:54 PM  
Blogger Ezad said...

ledi
huh! baling kerusi ni budaya puak lain. puak uniform serba putih

emma
sabar..sabar..
jgn emosional... tarik nafas.. lepas.. tarik nafas.. lepas

purple
ala.. dah tau dah.. ehehe
mcm drama melayu gak. dah tau ending dah

8:32 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home