Monday, July 28, 2008

Semalam

Bismillah...
Dua-tiga malam lepas, tidur aku tak lena. Sebab di tengah malam aku dikejutkan dengan bunyi2 merepek kat dalam bilik aku. Bunyi benda bergerak, meronyok kertas, ketuk dinding, dan macam-macam lagi lah. Aku hanya syak satu makhluk....
TIKUS
Aku, kalau dah dengar bunyi macam-macam dalam bilik tu, mula la tidur tak jejak tilam. Maka dengan semangat kental, Ahad semalam, aku memunggah segala harta karun dalam bilik aku tu. Aku keluarkan semua pakaian dari almari, menyelongkar majalah di bawah katil, keluarkan segala barang-barang dalam kotak-kotak dan buang segala sawang-bawang yang ada dalam bilik tu.
Lepas habis kemas, aku tak jumpa pun tanda-tanda yang makhluk tu ada dalam bilik tu. Setidak-tidaknya aku puas hati. Boleh la tidur lena semula.
Yang bestnya, semasa mengemas, aku jumpa RM18.20 di merata ceruk bilik tu... ehehehe.. rezeki tu :)
Moralnya,
Jika dah rasa sengkek sangat, kemas-kemaskan la rumah tu, mana tau.. jumpa duit kat celah2 almari ke

10 Comments:

Blogger Ted said...

ni tajuk tikus atau sengkek ni?heheh.

tapi kan bro, ted pun macam tu gak le, kalau dah title 'im broke' tu, ted rerajinkan diri kemas bilik, laci...masalahnya takde jumpe duit plak.haha.

btol ke tu tikus?kot2 hantu betina tak?

11:56 PM  
Blogger Ted said...

ni tajuk tikus atau sengkek ni?heheh.

tapi kan bro, ted pun macam tu gak le, kalau dah title 'im broke' tu, ted rerajinkan diri kemas bilik, laci...masalahnya takde jumpe duit plak.haha.

btol ke tu tikus?kot2 hantu betina tak?

11:59 PM  
Blogger LediAgli said...

aku pon banyak juga pengalaman macam kau.. merata2 duit .. sen especially.. ada sekali tu jumpa dalam rm30 ... ada note singgit yang keronyok dalam seluar.. ada note lima hinggit yang bawah katil.. he he

12:06 PM  
Blogger kuIna said...

hehehe sy pn nk p mengemas gak la nie.. kot2 jumpa duit juta2...

5:09 PM  
Blogger Purpleheart said...

Tikus tu bagi isyarat suruh kemas, kalau tikus tak bagi isyarat sure duit tu tak jumpa-jumpa punya kan..

7:51 AM  
Blogger Ezad said...

ted
entry ni bertajuk semalam.
ak pe. kemas lagi. mana tau lain kali jumpa beribu2. percaya lah, sekali gagal bukan bermakna gagal selamanya.. ahaks

ledi
maka.. kemas la lagi..:)

jentayutiara
haa.. kalau jumpa juta2 tu.. maknanya dah sedekad tak kemas rumah la

purple
ye... maka selalu2 la berjaga mlm. mana tau, kot2 ada signal lagi

8:34 PM  
Blogger shimahz said...

kebetulan aku baru terjumpa rm50 bwh kotak buku aku... murah rezeki kita berdua ya.. terjumpa duit sendiri.. hehe

12:10 AM  
Blogger Ezad said...

shimahz
waa... syok la. blhe belanja.. :)

12:35 AM  
Blogger zeanaaima said...

aku keje ari ahad nie...n semalam pn aku keje...so, aku tersangat letih...n aku pergi surau...dan...aku tertido selama sejam disana...dan...aku rs badmood sgt...msuk ofis lak, ade org ambil alih pc aku...grgrgrrgr...lag la bertambah bengang...dan...aku bukak laptop n bce blog...sehingga aku bce entry nie...aku xsedar, bila masa aku dah stat senyum...


aku xsebertuah ko...lw aku kemas bilik, jus jumpe 5 6 sen ajek...krkrkrkrkr....

6:40 PM  
Blogger Ezad said...

emma

senyum seindah suria

tak pe la.. 5-6 sen pun duit juga. usaha lagi!

:)

9:38 PM  

Post a Comment

<< Home