Monday, July 21, 2008

Buah dan Buku

Bismillah...



Buah Rambutan Merah



Buah Durian - Aku anti durian



Langsat & Pisang - Pisang dah selamat jadi cekodok



Buah manggis masih belum dipetik


Projek terbaru aku kat office adalah merekabentuk kabinet dapur untuk pejabat. Kira pantry la tu. Aku tak ada idea sebenarnya. Jadi carilah bahan-bahan. Syukur la, jumpa buku ni kat kedai semalam. Banyak juga la contoh rekaan yang menarik.

Dalam rekaan aku, aku perlu ikut beberapa spesifikasi yang telah ditetapkan oleh boss aku.

- Tredy untuk pasaran Eropah

- Murah (aku benci ada spec ni, barang nak canggih, tp harga nak murah)

- Material mesti dari panel, kaca dan metal

- Mesti ada lampu

- Ciri-ciri tambahan - ruang bakul sampah, ruang oven

- Tinggi maksimum 7'

- Kabinet untuk ruang seluas 5 - 6 kaki

Haa... ada sapa-sapa boleh tolong bagi idea? ahaks!!

Moralnya

Tolong la bagi idea sikit

8 Comments:

Blogger shafarina said...

Hehehehe leh dapat komisen ke bagi tips nih?

Utk pantri ofis, selalunya requirement staff simple jek. Tapi depends whether ofis tu ada tea lady ke tak.

Klu ada tea lady, dapur miriplah dapur rumah, dgn kabinet byk compartment utk simpan cawan mangkuk semua. Consider dishwasher, microwave, thermal pot, bla bla mcm dry kitchen mana2 lah.

Tapi aku tak pasti European taste cemana. Tengok cenel travel & living cam simple je dapur diorang. Byknya white in color.


Nanti aku rajin, aku emel kat ko tips susun kabinet.. majalah impiana aku byk kat rumah.

Adios.

8:58 AM  
Blogger kuIna said...

aya... pantry opis simple la.. bkan ada dapur basah pun....

sy bkan anti durian... cm sy tak makan sbb ......

9:09 AM  
Blogger tipahvogue said...

x suka doyan?!?!? eii eii eii..rugi rugi! ilang satu nikmat donia! hahahaha....

12:10 PM  
Blogger ~Cinta Cukulet~ said...

makanlah buah-buahan tempatan ehehe...saya suka durian tapi tak bleh makan banyak2..pening..

p/s: thanks for visitng myblog.:D

9:33 PM  
Blogger Ezad said...

maknya fahim

komisen kira kendian la... come out idea dulu... ehehe

sekarang ni, produk ni nak jual kat europe. aku tak der pengalaman buat kitchen, tu yang menggelupur tu.. ahaks

biasa buat bedroom & dining je

warna yg kitaorg nak ketengahkan adalah warna cerah mcm coklat cair ke... tp nak masuk glass & metal

so, rajin2kan la diri tu email kat aku yee.. ahaks

jentayutiara
kami tak moh yg simple2 kami mau yg grand2 punya. ada lampu bagai lah.. :)

tipah
tipah makan doyan? eeeee.. busuk... tak nak ciom.. eheke

milo
aik.. makan buah pun pening ke? ehe

10:10 PM  
Blogger Purpleheart said...

Kalau dapat buah durian, memula makan dulu, pastu bahagi 2, buat kuah durian makan dengan pulut satu lagi wat tempoyak..

3:17 PM  
Blogger Ted said...

mana leh bagi ide.kalau bagi t cun u kebas bro.hehe.gila ted busuk hati.erm, tatau design sebenarnya.x kretip.hehe

10:28 PM  
Blogger Ezad said...

purple
isk... tempoyak best ke?
isk...

ted
ala.. ted kedekut laaaaa...

8:14 PM  

Post a Comment

<< Home