Saturday, August 09, 2008

Forum Memeluk Islam - Edisi Kutuk Melayu

Bismillah..

Kenapa umat Melayu nak marah? Biarlah mereka berbincang sesama mereka. Nak bincang dgn kita, kita sendiri tak tau undang-undang syariah.
Nak bincang dengan ulama pun dia orang pun tak faham undang-undang syariah, kalau tau pun, macam mana nak berkomunikasi, tak reti cakap orang putih. Cakap Arab tau la. Tu, entah betul entah tidak, kita pun tak tau, sebab kita mana reti cakap Arab.

Kenapa sekarang mereka berani buat begitu? Sebab hari ini umat Melayu berpecah belah. Sibuk berpolitik, sibuk berpuak-puak, orang lain ambil kesempatan. Orang lain bersatu, macam api dalam sekam. Tak nampak, tapi sekali keluar api, umat melayu terkulat-kulat, pedih biji mata, pedih ulu hati.
Dulu, ada puak lain marah bila umat Melayu nak memartabatkan tulisan jawi. Nak tulis jawi untuk nama-nama jalan. Mereka marah sebab tak ada orang faham tulisan jawi. Memang betul, umat Melayu sendiri tak reti jawi, tulis buat apa? Maka, tak buat la.
Tapi hari ini, tulis nama jalan, pakai tulisan puak lain. Apa umat Melayu boleh buat? Nak marah? Marah la, depa peduli apa? Mereka mampu buat juga.

Hak melayu, kalau dah terlepas, selamanya akan terlepas. Tak ada apa-apa pun yang tinggal untuk umat Melayu hari ini. Sebab Melayu akalnya pendek.

Apa Melayu boleh buat?
Bersorak tepi jalan boleh la, sebab bakal Perdana Menteri (Melayu juga) pun memang berjuang dari dari tepi jalan pun.

Tulis sepanduk besar besar, tapi tulis dalam BM, siapa faham?, jerit sekuat-kuat hati. Jerit la kuat mana pun, siapa peduli.

Laung Allahu Akbar.. Ingat tuhan nak tolong ke macam ni.? Tuhan pun tak nak tolong, apa tah lagi orang lain. Takat derma sekampit dua beras tu, boleh la...

Sedarlah, umat lain sedang melihat kehancuran Melayu. Melayu merempat di bumi sendiri, tiada siapa yang akan tolong.
Sekali umat Melayu merempat, selama-lamanya kamu merempat.
Memang betul kata Hang Tuah, takkan Melayu hilang di dunia. Melayu memang tak hilang, tapi Melayu hari ini adalah Melayu yang langsung tak ada maruah (barua adalah)
Moralnya
Mana program bulan kemerdekaan?? Mana program kibarkan jalur gemilang?? Sibuk dok tegakkan benang basah masing-masing!
Huh!!

14 Comments:

Blogger kawaii_desu said...

salam ziarah...

saya sgt setuju...
melayu dah dikaburi kebencian dan tamak haloba sampai tak nampak dan tak hirau kepada benda2 yg sepatutnya diamik tau

5:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

aisey... merah warnanya marah.. akak dah kata dah dulu2 lg... hehehe

-nor ash burn-

12:49 PM  
Blogger achik said...

huhuhu.. alahai :(

3:40 PM  
Blogger shimahz said...

eee.. terbakar je ati ni..

11:44 PM  
Blogger Ezad said...

kawaii_desu
melayu ingin berubah, tp acapkali perubahan yg cuba dibawa memakan diri sendiri

kak nor
eh.. merah ke tu? ahaha.. marah tanda sayang, kan?

achik
alahai.. kenapa?

shimahz
sorry.. adalah lebih baik bangsa kita sendiri yg mengutuk, jgn biarkan org lain yg kutuk

11:48 PM  
Blogger LediAgli said...

politik melayu..

Politik kain pelikat time manifesto.. dapat satu kain pelikat.. senyum sampai telinga..

btw, aku tengah manifesto untuk ko neh.. nak bawak ko masuk 8sen. ko tanak.. siap ko.. siap!

1:59 PM  
Blogger kuInaJentayutiara said...

gajah N gajah bertelagah semut mati di tgh
tp melayu N melayu bertengahan, melayu gak yg mati ditgh

5:23 PM  
Blogger Ezad said...

ledi
wah... ko nak aku jadi calon ke? ekekeke....
ok.. kali ni set!!
dengan ini aku mengumumkan aku menyertai barisan pakatan 8sen nasional rakyat

jentayu
ha... ayat tu best!!
org lain bertelagahpun, umat melayu gak mati.
malang sungguh!

8:25 PM  
Blogger shimahz said...

aeh.. x marah kat ezad la.. sbnrnya tbakar sbb geram dgn apa yg berlaku.. kpala serasa mcm dipijak2 tp diri sndir xle buat ape2. huh

11:53 PM  
Blogger Ezad said...

shimahz
nak buat mcm mana. ketuanan melayu dah terhakis. bukan sebab dihakis oleh orang lain, tp dihakis bangsa sendiri

12:31 AM  
Blogger bobkhairul said...

melayu bodoh macam anjing
melayu bangsat suka buang masa !!
melayu bangang macam babi suka makan ubat sex yg murah2
melayu takdak agama letak kat jubo, cakap islam tapi poorah!!
melayu celaka sampai mampos tak maju suka dengki sama melayu!!
melayu sial puki mak rempit menyusahkan orang ramai !!
melayu pundek budak sekolah malas nak mampos!!!
melayu isap dadah musuh negara malaysia ini !!!
Melayu kerajaan pon bodoh bangang dok pelihara penagih dalam serenti!!!
melayu tak hormat orang tua perasaan pandai tapi bodoh bahalol !!!
melayu kurang hajar tak hormat cikgu takdak otak pemalas pegi skolah !!!
melayu gengster takdak batu pelir sama melayu bole la cibai !!!
melayu bolan posa main mercun mengalahkan cina !!!
melayu gedik mengada-ngada otak bodoh perangai malas !!!
Melayu bodoh dan tak maju sampai bila-bila!!!
melayu Ketua ka, Penghulu ka, cikgu ka, budak sekolah ka, jiran ka...semua SAMA saja...
perangai macam PUKI MAK!!! takdak sopan santun...
MELAYU = BANGSA YG AKAN HANCUR SUATU MASA NANTI....



Lihat sekeliling kau, melayu banyak jenayah..
melayu banyak sosiaI..
melayu banyak merogol..
melayu banyak membunuh..
melayu makin ramai miskin..
melayu makin ramai main skim cepat kaya dan tak pernah serik pon !!!
sebab??? nak cepat KAYA la konon...kerja PEMALAS... tuan tanah la katakan...
melayu beli barang nak murah2 je... tawar-menawar takde adab langsung...
melayu punya kedai makan kotor...kedekut nak kuar modal... pikir UNTUNG je... kata islam!!!!
ramai melayu tak pedulikan jirannya... even sedara mara.. keluarga bla bla..
takdak hormat dan bagi pertolongan pun... kalau org lain tolong mula la mengata... bodoh !!!
budak2 kecik melayu pun dah kurang ajar sekarang...naik moto dalam kampong, perumahan...
sekolah malas nak mampos!!! kena cubit skit mak bapak datang la nak pukol cikgu!!!
Otak macam takde tamadun... Yahudi pon tak bangang macam MELAYU sekarang !!!
budak2 sekolah perangai macam binatang sebab mak bapak diaorang pun BINATANG!!!
Pemimpin MELAYU kuat makan RASUAH.. time acara agama buat2 innocent la...tunjuk baik la...
walhal satu Dunia dah tahu perangai dia... pastu yang si pengikut pun 2 X 5 jugak la!!! bodoh !!
Cikgu Melayu kerja pemalas...nak rotan budak pun takot!!! bangsa sendiri la konon...kesian kat budak la konon...
banyak alasan.. kerja cikgu pon banyak menipu kat sekolah... kerja PIBG kutip duit je... nak belanja buat pe2 cukut kedekut...
sekolah melayu suka paksa budak2 kutip derma.. guru besar malas pakai otak, keje nak bagi ARAHAN je...
Melayu suka pakai baju KOT. Panas nak mampos pon pakai baju KOT ngan tie...... bodoh!!!
kalau boleh yang keje peon ngan opis boy pun nak pakai tie and kot....
orang putih pon dah jarang yang pakai benda tuh sekarang... si bangsat melayu ni lagi nak memartabatkan benda tuh!!!
Polis??? Lagi pemalas macam anjing... kerja mamut!! aku malas nak tulis korang sendiri pon paham...
See the truth is all around you..
cuma hati kau lebih kerap dan kuat untuk berkata 'TIDAK!!! BANGSAKU BUKAN BEGITU !!! (kononnya la....)
Lepas tuh kita kata "ALAA...BANGSA LAIN PUN SAMA!..."
Melayu Pantang DI Cabar???? Poooorah........
Mengaku sajelah wahai bangsat melayu yang sebenarnya...
Melayu MEMANG MUDAH LUPA & MELAYU MEMANG BANGSATTT !!!!
ko tunggu la amerika datang JAJAH balik malaysia ni...
masa tu barulah nak BERSATUUUUUU (kononnya la....)
Kebodohan dan Bangangnya orang dulu tu la yang buat tanah melayu ni kena JAJAH dek omputih !!!
Korang pun sama gak la... buat bebanyak perkara BODOH dan Bangang pastu tunggu
Amerika ke Britain ke datang JAJAH.....
Dah...dah... Aku benci

2:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

memang pun !!!!kalau ditakdirkan berperang dengan As barulah nak insaf

9:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

melayu berlagak pandai !!!!!semua nak kerja bawah aircond je tapi belajar tak mau.nak sokong sukan luar sukan sendiri tah kemana.Impian nak tinggi aje nak bawa pasukan malaysia masuk kejohanan dunia sedangkan level satu pun terkial kial nak lepas.Mana semangat pahlawan-pahlawan melayu patutnya diturap pada anak anak muda.pantang dengan pengaruh barat semua nak ikut .buatlah pengaruh sendiri.patutnya demokrasi perlu ditukar jadi aristokrasi baru semua rakyat takut.Atau kembalikan balik hukuman hudud iaitu potong tangan bagi mencuri salah satu contoh .

10:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

[b]All of these girls are online now! just click on your favourite to go to their cam![/b]

[url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/1.jpg[/img][/url] [url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/2.jpg[/img][/url]
[url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/3.jpg[/img][/url] [url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/4.jpg[/img][/url]
[url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/5.jpg[/img][/url] [url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/6.jpg[/img][/url]
[url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/7.jpg[/img][/url] [url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/8.jpg[/img][/url]
[url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/9.jpg[/img][/url] [url=http://adf.ly/1DBj][img]http://www.hourlynetnews.com/mtree/10.jpg[/img][/url]

this will keep updating with the latest girls!

2:34 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home