Friday, August 15, 2008

Sumpah Laknat

Bismillah
Adakah ini juga akan dikatakan gimik politik?
Jika ada, nescaya di dalam hati orang itu sudah ada sebuku darah hitam. Yang sudah tidak dapat membezakan antara yang hak dan yang batil. Jika ini berlaku, nescaya umat Melayu juga akan binasa seperti umat-umat terdahulu
Jika sumpah laknat juga dikatakan sandiwara pihak tertentu, apakah tuan tidak bersandiwara juga?
Apakah lagi jalan untuk menegakkan kebenaran?
Berani kerana benar, ya tuan

9 Comments:

Blogger Purpleheart said...

Berani kerana benar atau terpaksa, atau dipaksa?

11:59 AM  
Blogger Ezad said...

purple
entah...
sekarang ni dlm islam serba serbi tak kena. nak cari kebenaran pun dah susah.


adakah islam sudah tidak lagi relevan?

8:13 PM  
Blogger Dayu said...

tolong la jgn main2 benda2 mcm ni..ingat sumpah dgn nama ALLAH ni suka2 ke...

kalau dah sampai begitu sekali...

mungkin benar apa yg didakwa..
biarlah nanti masa yg membuktikan

yang benar pasti muncul

12:41 AM  
Blogger kuncop said...

abg ezad...
pagi ni kuncop bukak my paper, ada gambar Saiful dan Anwar. It says, "Anwar's accuser swore on Quran.. but Anwar won't and tell why.
He said, "You can see the dirty tricks in their campaign. It is corrupt and immoral to use religion of Islam by playing political games."
kuncop pelik lar skit..
kalau ini adalah permainan politik, kuncop rasa ini lar masa nya untuk Anwar mengambil peluang ni untuk membuktikan kebenarannya. Yang bersalah pasti akan menerima balasan, lebih2 lagi kalau mengunakan nama Tuhan...

11:15 AM  
Blogger Ted said...

if kita tak buat, xperlu nak buktikan sangat kita tak buat.biasa yang buat tu akan cuba buktikan dia x buat.

n bro, islam itu cantik, sesuai tuk berapa lama zamanpun..yang x relevannya manusia.hehe

11:37 AM  
Blogger emmacommey said...

AKU NK TGGU TGK...

SBB SATU HARU NNT YG BENAR PASTI TERBUKTI...

MAMIN2 DGN NAMA ALLAH ???

BERANI ????

TGU JEK LAH BALASAN...

SEDEH2...AGAMA PUN LANI DH JADI MAINAN POLITIK...

TGU JE LAH...

ALLAH DAH KATE...

'KUN FAYAKUN...'

SO, SKALI AG AKU CKP...

TGU JEK LAH...



P/S: AKU STUJU DN ENTRY KO NIE BRO EZAD...

7:00 PM  
Blogger Ezad said...

dayu
tapi umat kita la ni mata dah dikelaburi dgn politik

buat bangunan..politik
tanam pokok..politik
ternak binatang..politk
baca khutbah jumaat..politik
jadi imam solat jenazah..politik
angkat sumpah..politik

dulu, agama je jadi mainan politik, la ni ngan tuhan skali join politik

kuncop
yg bercakap tu yang mempolitikkan agama. dia asingkan jenayah dgn agama.
islam tak ada kaedah utk memerangi jenayah kot. tu kata pi mahkamah je.
pi mahkamah, kalo menyebelahi dia, dia kata, inilah kebenaran sebenar.

kot dia kalah dlm mahkamah,dia kata mahkamah ni ada sogokan dr kerajaan..

polan....

ted
yg tak relevan kat malaysia hari ini adalah melayu. melayu ni menyemak je

emma
dunia dah maju
hak tulu segalanya hamram.
la ni dah halal dah.

besok2 'masuk ikut pintu belakang' pun dah halal dah

8:47 PM  
Blogger kuInaJentayutiara said...

aku terkesima....

sumpah akan memakan diri...tunggu la!

3:47 PM  
Blogger Ezad said...

kuina
isk... tuhan belum pun jatuhkan hukumna, kita pula lebih dulu buat.

hmm... antara dia dgn tuhan, biar tuhan yg tentukan

kita berdoa agar kebenaran muncul dpn biji mata sendiri

10:03 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home