Saturday, January 20, 2007

Salam Maal Hijrah 1428

1 Muharam 1428

Kebiasaannya, orang kita hanya mengetahui beberapa hari sahaja dalam kalender Islam. Antaranya, 1 Muharam (Aku percaya, kebanyakan dari kita tahu pasal 1 Muharam pun sebab cuti, kalau cuti tak der mananya nak ingat, kan?)

Tarikh lain yang diingati, seluruh bulan Ramandan, awal hingga pertengahan bulan Syawal dan 10 Zulhijjah. Hari-hari lain, jangan harap la. Suruh sebut nama bulan satu-satu pun aku rasa, ramai yang kantoi (aik.. perli diri sendiri ke ni?)

Walauapapun, sempena tahun baru Hijrah ni, aku nak ucapkan selamat tahun baru. Bersamalah kita bersatu bagi memperkasakan ummah yang sedang layu ni.

4 Comments:

Blogger ~inilah saya~ said...

Salam Maal Hijrah

11:42 AM  
Blogger Ezad said...

inilah saya.. salam
kujie.. sama-sama

10:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

salam maal hijrah.
tak ingat nama bulan? hmm rasanya en ezad bukan tak ingat nama bulan. cuma tak ingat,kalo org tanya,cthnya, ape bulan ke 10 dlm kalender islam?
hmm..terdiam kejap memikirkan..tul tak?

11:01 PM  
Blogger Ezad said...

skedg8... errr... tol la kot:D

10:43 PM  

Post a Comment

<< Home