Sunday, March 25, 2007

Selamat Hari Polis ke 200

PDRM ke Arah Terbilang Di dunia

Semoga segala usaha yang dilakukan akan mendapat keberkatan dari Ilahi. Selamat Bertugas.
Berikut adalah senarai Ketua Polis Negara sejak negara mencapai kemerdekaan:-

  1. Tan Sri Sir Claude Fenner (1958 - 1966)
  2. Tun Mohamed Salleh Ismael (1966 - 1973)
  3. Tan Sri Abdul Rahman Bin Hashim (1973 - 1974)
  4. Tun Mohammed Hanif Bin Omar (1974 - 1994)
  5. Tan Sri Abdul Rahim Bin Mohd Noor (1994 - 1999)
  6. Tan Sri Norian Mai (1999 - 2003)
  7. Tan Sri Mohd Bakri Hj Omar (2003 - 2006)
  8. Tan Sri Musa Bin Dato' Hj Hassan (2006 - )

..............................................................................................................................

Sempena ulangtahun ke 200 ni, ada ura-ura gaji anggota polis nak dinaikkan. di samping penambahan anggota. Diharapkan, lepas ni ramai la anak-anak muda yang nak jadi polis. Semoga menjadi anggota polis yang penuh dedikasi.

Aku adalah beberapa kali berurusan dengan pasukan polis ni. Seingat aku lah, first time aku kena tahan polis adalah ketika di tingkatan 4. hehehe.. aku disoal siasat kerana ponteng sekolah. alahai... sebenarnya bukan ponteng sekolah. Dah hujung-hujung tahun, selalunya budak-budak ni bersepah. So aku ngan kawan-kawan aku pun cabut la. Entah cam mana, terserempak dengan beberapa orang anggota polis. Terus la diberinya beberapa soalan untuk dijawab. Masa tu jam 11.00 pagi. hahahaha.. pukul 11 dah cabut dari sekolah...

Yang terkini aku berurusan dengan polis adalah ketika membayar saman trafik. hehehe...

Korang ada cerita dengan polis?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ada.
kene tahan dek polis,katanya terlebih laju.tapi dilepaskan.baik datuk polis tu,siap btau lagi ada speed trap kat depan...
terbaru (thn lepas..) g bayor saman trafik!kantoi kat bentong..ceh..

1:20 PM  
Blogger Ezad said...

skidg8
hehe..sebagai rakyat malaysia, siapakah di kalangan kalian yang tak pernah dpt surat saman trafik?

10:06 PM  

Post a Comment

<< Home