Monday, March 12, 2007

Desktop Background

Bismillah

Sue-Purple tag aku. Kali ni pasal desktop background pulak. Dulu aku rajin ubah-ubah background & screensaver. Sekarang ni dah kurang dah. So, background aku tu pun yang biasa-biasa je. Tak der la canggih macam orang lain punya.

Resolution yang digunakan - 1024 x 768 pixel (taukan cam ne nak check? hehe) Jenis monitor - CRT Guna sejak - sejak dua menjak ni la.. hehe rasanya awal tahun ari tu aku tukar. Sebelum ni gambar Stonehenge kalau tak silap Cara nak dapatkan gambar background desktop - tekan button print screen>paste kat photoshop/powerpoint (ala.. senang je kan?)

Kenapa aku pilih gambar ni? (senang la pada sapa2 yang nak saiko aku)

Bagi aku gambar ni lembut. Sedap je mata memandang. Dengan rona warna biru dan setompok warna putih untuk bulan, gambar ni sempurna.

Aku suka colorfull, tapi aku lebih suka kalau penggunaan warna tu diatur dengan sebaik mungkin. Kalau tak nanti berserabut beb. Bulat biji mata nanti. Lagi satu, warna yang terang2 cam merah ke.. kuning ke, aku tak gemar sangat. Boleh guna, tapi dalam keadaan yang terhad. Tapi aku suka biru. Biru sgt lembut dan mendamaikan.

Ikon short cut aku tak banyak. Berserabut kat depan tu kalau letak semua. So aku pilih yang tertentu je. Kalau nak guna Microsoft, Adobe, Macromedia, aku akan bukak kat program file. Mungkin setengah orang kata kerja tu leceh. Tapi aku tak menyemakkan desktop aku.

OK.. siapa lagi nak kena buat ni? Angkat tangan.. alaa... korang rasa nak buat, korang buat la. Lepas tu inform aku. Boleh la kau gi tengok

5 Comments:

Blogger chempaka said...

simple jer desktop dia..sama la! :)

12:00 AM  
Blogger Ezad said...

chempaka
ha ah.. simple2 je. dulu rajin gak buat design sendiri. tapi banyak dah hilang sebab pc kena virus.. hehe

12:35 AM  
Blogger Purpleheart said...

tulisan warna purple, lawo ek.. (orang lain komen gambo, aku lak komen ayat..)pelik, pelik...

3:09 PM  
Blogger achik said...

kalau saya pun suka desktop yg simple je... jarang nak tukar2... :)

3:58 PM  
Blogger Ezad said...

purpleheart
ye.. purple itu menawan jua.. hehe

achik
hah!! tak buat lagi kan? kena tag la ni. buat la ye.. hahaha

11:52 PM  

Post a Comment

<< Home