Saturday, March 17, 2007

Kursus Intensif Membuat Perhiasan Kristal


Bismillah
Hari ni, aku gi kurus kat Pusat Latihan EDI di Durian Tunggal. Kursus membuat perhiasan diri dari kristal, salah satu produk yang terdapat dalam Rangkaian Usahawan Muslimin. Dengan pengetahuan ini, aku boleh buat produk perhiasan kristal aku sendiri. Pada mulanya, tangan agak aku nak buat benda-benda tu tadi. Tapi dah praktis beberapa kali, tak der la kekok sangat. walaupun hasilnya agak kasar. hehehe...

So, selepas ni, sesapa yang berminat nak barangan kristal dari aku, boleh la bagitau. Harga yang disyorkan adalah diantara RM10.00 hingga RM50.00. Untuk permulaan ni lah. Kristal yang digunakan adalah kristal asli yang mana ianya mengandungi getaran warna dan cahaya. Dengan adanya getaran warna dan cahaya ini, batu kristal ini dapat membantu seseorang dalam melawan penyakit yang dialaminya. Sebagai contoh, seseorang yang mengalami darah tinggi, penggunaan batu kristal berwarna biru, hijau atau oren dapat membantunya melawan penyakit tersebut. Namun, ianya adalah bersifat terapi yang mana merupakan perubatan alternatif sahaja. Insyaallah, aku akan tulis tentang kegunaan batu kristal ini dalam blog Kesidang Teguh Enterprise nanti.. tungguuuuuuuuuuu

9 Comments:

Blogger shafarina said...

encik ezad letak ler gambar.. boleh saya pilih. :)

5:49 PM  
Blogger Purpleheart said...

Ceh wah, baguslah macam tu. Kalau ada kursus buat kristal macam tu kat sini mesti saya pun dah pergi. Mula2 memang hasil kerjanya kureng, tapi bila lama2 mesti mengancam, terancam..

8:00 AM  
Blogger Ezad said...

wan
nanti saya letak gambarnya. tapi ni dari kilang punya la. yang saya punya belum siap. tengah belajar lagi

purpleheart
ye la. memula hasil kita akan dikecam, kemudian baru la mengancam.. hehehe..

korang nak jual kristal ni tak? nanti saya bagi harga special

4:44 PM  
Blogger Purpleheart said...

Kalo jual sambil belajar boleh tak?

4:51 PM  
Blogger Ezad said...

jual sambil blaja? nak jual apa? hehe

4:53 PM  
Blogger Purpleheart said...

Ler, apa lagi kalau bukan gelang kristal, hehehehe.. jangan marah ek.

9:05 AM  
Blogger Red Mummy said...

smlm lain entry, ni lain entry

mana entry yg akak dah komen smlm?

11:26 PM  
Blogger Ezad said...

purpleheart
oo.. nak blajar buat kristal? boleh.. cam ne nak ajar? hehe

red mummy
ye la.. ada masalah sket semlm. nak tulis komen pun tak leh

9:27 PM  
Blogger Purpleheart said...

A'a ya?? macam la duk sebelah umah nak ajar, hehehehe, sabo aje la.

9:04 AM  

Post a Comment

<< Home