Tuesday, May 06, 2008

Penggunaan Nama Allah

Bismillah
Ada pihak bukan Islam menggunakan nama Allah dalam penerbitannya.
Dan mereka sedang berbicara di mahkamah. Kata mereka, Allah bukan hak eksklusif umat Islam. Selepas ini, jangan terkejut jikalau mereka juga hendak menggunakan perkataan-perkataan lain seperti assalamualaikum, insyaallah, alhamdulillah....
Kini apa yang tinggal untuk umat Islam? Semakin terhakis kekuatan agama suci ini.
Dunia akhir zaman bilamana semua orang menjadi kafir.
Moralnya,
Bersatulah! Buat apa yg disuruh, tinggalkan apa yg dilarang.

9 Comments:

Blogger skidg8 said...

hmm...

ada juga kalangan rakan non-muslim yg sebut nama Allah...

hmmm....

11:30 AM  
Blogger skidg8 said...

kafir yang ezad cakap ni, maksudnya engkar, kan?

atau... kafir murtad?

sorry.

byk tanye lak

11:31 AM  
Blogger Ted said...

nway,kalau sebutan tu tidak mempermainkan agama islam takpe kot. InsyaAllah, Subhanallah, bese je kawan2 cina n india sebut sebab terbiasa, tp doakan2 la nanti depa akan terbuka hati dan diberikan nur memeluk agama ad-din ni.

atas sebab ape ye mereka masuk mahkamah?macam nak thu lebih lanjut.hee

6:50 PM  
Blogger Ezad said...

skidge
tgh buat kajian lanjut :)

kafir yang dimaksudkan adalah murtad dan engkar. salah satu tanda hari kiamat makin hampir adalah apabila semua manusia engkar perintah tuhan kan?

ted
masalahnya, kafir mana hendak menghormati agama Islam. Mereka hendak memperlekehkan agama ini, melainkan yg benar2 dapat hidayah.

9:34 PM  
Blogger wan said...

heh

amal maaruf nahi mungkar

10:22 PM  
Blogger Purpleheart said...

Memang sesetengah kaum lain suka menggunakan kalimah Allah dengan sengaja..

Bila dengar memang tegur la, tu kalimah suci, bukan untuk dipermain-mainkan..

8:10 PM  
Blogger Ezad said...

wan
nahi..nahii

purple
mereka tak faham, sebab umat kita pun masih tak faham2

9:05 PM  
Blogger izman said...

aku pun tak faham kenapa dia nak pakai nama Allah jugak. Kalau nak jugak, anutilah Islam.

5:58 PM  
Blogger Ezad said...

izman
itu semua mahu merosakkan akidah umat islam sendiri. mereka cemburu akan umat islam yang menjadi umat terpilih...

strategi orang kafir, umat islam yang tak sedar

8:44 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home