Sunday, May 04, 2008

Tempat Baru

Bismillah..
Cuti hujung minggu. Tiada apa yang menarik berlaku. Ke beberapa tempat atas urusan perniagaan. Di samping menyiapkan kerja-kerja pejabat.
Semalam, ada discussion dengan HOD. Berkaitan dengan design yang aku buat untuk annual report syarikat. CEO telah mereject semua design yang aku dan assistant HOD buat. Tapi dia respect sebab aku buat design guna photoshop. Assistant buat guna powerpoint je. So, CEO mahukan konsep yang berbeza. Dia nak aku create design yang ada unsur-unsur alam sekitar. Maknanya mesti ada pokok ke.. sungai ke. Lepas tu masukkan effect yang menarik.
Ceh!!!
So, korang ada gambar pokok-pokok yang manarik ke? Bagi la aku. Aku nak abadikan dalam majalah annual report kita orang.

Ha... ni tempat aku yang baru. Tempat yang menjadi rebutan designer lain. Belum dihias lagi. Barang-barang terus sumbat dalam drawer je. Maklum la kerja tengah banyak. Yang kat depan tu ada barang-barang yang masih belum diangkut keluar lagi. Banyak benda yang belum sempurna lagi. Tapi akan dilaksanakan peringkat demi peringkat sehingga pertengahan bulan ini. Fokus utama sekarang adalah menyiapkan library. Tempat yang kononnya akan memberi ketenangan kepada para designer.


CEO kata, department kami perlu environment yang manarik dan rileks. Sebab kami adalah barisan hadapan untuk company. Perlu memberi idea untuk mencipta produk-produk yang menarik juga. That's why la department kami sebelah bilik CEO!

Moralnya,
Jadilah seorang product designer yang kreatif :)

8 Comments:

Blogger aNIe said...

Salam Ezad...

Amboi...tempat baru..cantik...semangat kerja pun mesti baru kan? Rajinnya berkobar2 gitu...

9:25 AM  
Blogger skidg8 said...

salam.

alo bro.

dah lama tak lawat.

byk cite tertinggal. bile start keje?

sorry for asking

jaga diri:)

7:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

harap2 nnt blh duduk dlm bilik CEO plk! hehehe

-nor ash burn-

12:48 PM  
Blogger Ezad said...

kak lady
tak der la cantik sgt. tengah terabur lagi tu. brg2 byk sepah2 lagi. semangat tu memang bersemangat pun :)

skidg8
selamat kembali cikgu :)
baru je keje. blom pun confirm lagi

kak nor ash
cita2 memang canggitu la. nak tendang ceo tu kuar bilik.. hehe

9:23 PM  
Blogger skidg8 said...

jap.

designer pon guna kalkulator ker?

hehe...

11:26 AM  
Blogger Ezad said...

skidg8
sebagai product designer yang lemah matematik, sewajarnya kalkulator itu menjadi peralatan yang penting. lagipun kalkulator tu bukan untuk akauntan je kan? hehe

9:30 PM  
Blogger Purpleheart said...

Alhamdulillah, syukur kerana dikurniakan kerja ditempat yang canggih.. aku keje gomen nak dekat 10 tahun pun tak merasa flat skrin..

11:17 PM  
Blogger Ezad said...

purple
ala... yg penting kerja. flat skrin ke tak.. tu tak penting sgt pun :)

11:20 PM  

Post a Comment

<< Home