Thursday, May 22, 2008

Arkib Seminggu

Bismillah

Seminggu aku tak update blog. Maka berikut adalah ulasan berita untuk minggu ini.


Mahathir & son, Keluar UMNO
Perkara ini aku dah agak dah. Sejarah membuktikan bahawa Mahathir senantiasa mahu berada di hadapan. Dia juga sentiasa beranggapan bahawa dia betul. Ketika zaman Tunku, kini zaman Abdullah, Mahathir senantiasa menjadi pengkritik. Ada saja perkara yang tidak betul pada orang lain. Namun, ketika dia memerintah, dia senantiasa berjaya menyumbat mulut pengkritik-pengkritiknya. Dia juga mendendangkan lagu-lagu setia kepada parti, individu tidak penting, yang penting parti. Juga lagu2 yang kerajaan buat keputusan secara kolektif, bukan keputusan PM, jgn lawan presiden supaya parti tak berpecah.... Melayu Mudah Lupa
Oh.. jangan cerita keburukan dalam negara kepada orang luar, nanti pelabur dan pelancong tak mau datang Malaysia... Melayu Mudah Lupa
Dulu dipecat dari UMNO, kali ini dia pula keluar UMNO. Dan beberapa tawaran dari pihak parti lawan agar Mahathir masuk parti mereka. Dulu, Mahathir ini lah Maha zalim, siapa sokong masuk neraka. Tapi hari ini, dia la mahkluk tuhan paling berkaliber...

Tun,
Terima kasih atas perjuananmu selama ini. Namun, perjuanganmu selama 22 tahun sebagai perdana menteri adalah sia-sia kerana pengganti yang kamu namakan itu tidak berkualiti, kata rakyatmu sendiri. Dan kamu cuba memperbetulkannya. Tapi ada harga yang perlu kamu bayar.

Aku,
mencari borang UMNO (walaupun tak bercadang untuk jadi ahli)

..........................................

MU vs Chelsea
Alaa............... MU menang nasib

..........................................

Jual Kain
Seorang rakan di KL buat promosi untuk barang-barang jualannya. Maka, sesiapa yang berminat untuk membeli kain tudung, kain ela, kain telekung, sila la luangkan masa untuk melayari fotopagesnya.

.........................................

Lempuan
Seorang rakan sekerja aku, seorang lelaki lembut. Bawa bedak ke office, isi dalam paper bag. Di kalangan kami yang gagah perkasa ni tegur agar dia ubah gaya. kami kata dia tu lelaki. Tapi dia kata bukan..
Dia lempuan....
Ada orang panggil dia abang dia marah, tapi kita orang panggil dia bapuk dia suka. Dia kata...
Dia memang bapuk....
Masa lunch, dia tak join kami. Sebaliknya dia join rakan2 perempuan. Bawa bekal dari rumah (masak sendiri, katanya), dan dihidangkan kepada rakan2 perempuan sahaja. Kami yang gagah perkasa, kena makan kat kafe. Bila dah habis makan, mereka akan bergosip. Cerita artis la, cerita masak memasak la.
Baru-baru ni, dia kena tegur sebab selalu gayut kat telefon. Sembang lama-lama dengan receptionist. Lepas tu, asal cakap je, mesti nak guna perkataan bodoh (macam kau tu pandai sangat)
..........................................
Moralnya,
Blog aku dah updated

3 Comments:

Blogger Ted said...

komentar;

1-Mahathir?Bagus ape, org akan melihat dan memikir simbolik kenapa dia buat begitu. For me, there is pro n con, selagi Dollah di atas, selagi itulah Melayu akan berpecah. Maksud saya, parti lain akan gagah. Bukan ke PRU 12 menunjukkan rakyat sudah tidak menyokong UMNO? Atas kesedaran melayu tidak suka Dollah n Khairi. Itu simboliknya.

2-Isk, mana ada nasib, dah julang piala pun.hehehe. M.U fan.

3-Adeh, ada masa n berminat t tgk.

4-Kebanyakkan lelaki tidak jantan skrg. Makin ramai jadi lempuan, sotong, bapok dll. hehe. Bukan calon suami, tolak jauh2. Cakap kat dia, dia la bodoh, tatau bezakan kemaluan sendiri.hahahaha

5-Tahu pun bro, lama gle tak mengupdate

have a nice day anyway

7:57 AM  
Blogger achik said...

lempuan??? hahaha.. 1st time dengar..

12:13 PM  
Blogger Ezad said...

Ted
terima kasih. sila kome lagi

achik
aaa.. nanti dengar2 la selalu

10:01 PM  

Post a Comment

<< Home